Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Reabilitarea pasajului CFR Constanța din București, criticată de Asociația Metrou Ușor

By Matthew Garvey , in Stirile zilei , at 11 august 2020 Etichete: , , ,

Asociația Metrou Ușor critică reabilitarea pasajului CFR Constanța, numindu-l „un eșec pentru bucureșteni”.

Aceștia menționează într-o postare pe Facebook faptul că pasajul nu se ridică la nivelul unei capitale europene, fiind semnalate mai multe probleme.

Nu există trotuare sau piste de biciclete care să faciliteze traversarea acestuia, infrastuctura pentru tramvaie sau troleibuze din pasaj este veche, iar din punct de vedere al traficului, pasajul are o bandă și jumătate pe sens, ceea ce îngreunează circulația mașinilor, mai ales la ore de vârf.

?? Reabilitarea Pasajului CFR Constanța – un EȘEC pentru bucureșteni. De ce reabilitarea a fost realizată necorespunzător și ce tratament ar fi trebuit să aibă, de fapt, pasajul.

Deși pasajul era, într-adevăr, în stare proastă, reabilitarea și consolidarea acestuia sunt nepotrivite și blochează în continuare mobilitatea și dezvoltărea ulterioară din zonă. În prezent, pasajul și zona adiacentă nu oferă condiții demne de o capitală europeană din secolul 21 pe nici un plan:

 pietonal și alternativ: pasajul este un pericol public, pentru că nu există trotuare și nici benzi pentru biciclete, iar pe la suprafață, dincolo de pericolul evident al traversării ilegale a liniilor de cale ferată pe care se circulă cu viteză, nu există nicio amenajare pentru pietoni sau bicicliști. Soluția legală și sigură de a traversa Pasajul Constanța fără mașină este cu transportul în comun pentru o stație. Complet inacceptabil pentru o capitală europeană.
 transport public: infrastructura pentru tramvaie și troleibuze din pasaj este veche și necesită o modernizare urgentă precum și crearea unei benzi unice pentru transportul în comun.
 rutier: pasajul are o bandă și jumătate pe sens, incluzănd linia de tramvai și reprezintă o gâtuire majoră a traficului.

Cu toate că era în stare proastă, pasajul nu avea nevoie de o simplă reabilitare ci de o lărgire substanțială, pentru a oferi condițiile necesare pentru toți participanții la trafic. Odată cu finalizarea reabilitării, această lărgire devine improbabilă în viitorul apropiat, întrucât ar însemna distrugerea lucrărilor realizate recent, încă neamortizate.

Suntem, deci, blocați și în următorii ani cu un pasaj care ne pune în pericol. Tragem un semnal de alarmă și solicităm tuturor actorilor implicați în infrastructura orașului să colaboreze și să se coordoneze pentru a livra proiecte coerente, pentru binele întregii comunități. Solicităm găsirea urgentă de soluții pentru pietoni și bicicliști astfel încât aceștia să poată traversa pasajul în siguranță.” scrie în postarea publicată de Asociația Metrou Ușor.


Sursă foto: facebook.com/cfrinfrastructura

 

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *