Saturday, October 26, 2024
Jurnalism corect


Raiffeisen Bank a returnat 13,4 milioane de euro către 5.500 de clienţi români pentru dobânzi încasate nelegal

By Ana Teșcan , in Stirile zilei , at 9 decembrie 2022

Raiffeisen Bank a restituit către aproximativ 5.530 de clienți circa 13,4 milioane de euro, ca urmare a unei decizii judecătorești prin care s-a stabilit că banca a majorat nelegal dobânzile clienților, informează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) într-un comunicat de presă remis vineri, 9 decembrie. 

În anul 2017, inspectorii de la Protecția Consumatorului au făcut mai multe verificări la Raiffeisen Bank România după ce în spațiul public au apărut niște documente din care rezulta că banca intenționa majorarea unilaterală a dobânzilor la creditele, fără a informa consumatorii vizați.

„Cazul a început cu apariția în spațiul public, în 2017, a unor documente interne ale băncii, din perioada 2006-2007, din care rezulta că banca intenționa majorarea unilaterală a dobânzilor la creditele în franci elvețieni, lei și euro, fără a informa consumatorii vizați”, a transmis Protecția Consumatorilor în anul 2020.

ANPC a amendat la acea vreme banca cu 50.000 de lei pentru practici comerciale incorecte.

Raiffeisen Bank va restitui consumatorilor, în total, în urma aplicării Ordinul președintelui ANPC, o sumă totată de aproximativ 21,7 milioane de euro, care cuprinde și dobânda legală aferentă.

„Nu știu în ce perioadă și dacă autoritățile române se vor putea face vreodată vinovate de vreun abuz la adresa companiilor austriece. Permanent, când unui operator economic nu îi convin vizitele reprezentanților statului roman, acuză abuzuri, fără a le putea susține în niciun fel.

Iată, în schimb, așa cum și instanțele au validat, că vizita făcută de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a scos la iveală cu totul altceva.
Vătămații par să fie cei peste 9.000 de consumatori cărora li s-au perceput mai mulți bani decât ar fi fost corect.

Parcă suntem la Radio Erevan, în bancul în care nu el, ci ea și nu a dat, ci a furat.
Această situație arată că operatorul economic este cel care a umblat în buzunarele consumatorilor, iar acum trebuie să le dea banii înapoi”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu.

Sursa foto: Pixabay

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW