Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Primii kilometri ai Drumului Expres Craiova – Pitești vor fi dați în folosință  – anunțul făcut de ministrul transporturilor

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 24 martie 2022

Lotul 1 Robănești – Piatra Olt, în lungime de 18,5 km, al tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești va fi deschis traficului, a anunțat joi, 24 martie, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

După deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest lot se va face:
– pe relația Craiova-Pitești, accesul se face din DN 65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș.
– pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65, spre localitatea Piatra Olt.

Solicitat în repetate rânduri de conducerea Uzinei Ford din Craiova, când va fi gata în totalitate, Drumul Expres Craiova – Pitești va avea crește atractivitatea economică a județului Dolj, prin fluidizarea mobilității. În prezent, șoferii care tranzitează această rută pierd câteva ore așteptând în coloană la Slatina și Balș.

PSD a pus primele borduri, PSD va tăia panglica

Deși lucrările, atât la tronsonul 1, construit de Tirrena Scavi, cât și la tronsonul 2, aproape finalizat de UMB, au început oficial în noiembrie 2019, pe Facebook și la televizor ele au început mult mai devreme. În mai 2019, mai mulți lideri PSD, în frunte cu Liviu Dragnea și Olguța Vasilescu, au inaugurat o așa-zisă începere a lucrărilor. Câțiva muncitori de la Tirrena Scavi au așezat două borduri pe un câmp, iar, după plecarea alaiului de politicieni, au părăsit și ei locația. În realitate, firmele contractate nu finalizaseră încă etapa de proiectare și nu primiseră ordinul de începere a lucrărilor.

Luni, 28 martie, la aproape trei ani de la acel eveniment, Sorin Grindeanu va merge pe șantier pentru a vedea cu ochii lui „minunea”.

Lotul 2 mai așteaptă

Aflat la rândul său într-un stadiu de execuție extrem de avansat, lotul 2 al tronsonului 2, construit tot de UMB, nu va fi încă deschis. Firma românească mai are de finalizat mici lucrări la podul de aproape 2 kilometri peste râul Olt și balta Milcov și subtraversarea de la Găneasa. La acest ultim punct sunt și cele mai mari probleme.

Într-o analiză publicată săptămâna trecută, Asociația Pro Infrastructură lua în calcul două scenarii pentru deschiderea lotului 2. La începutul lunii mai 2022 acest lot al ar putea fi dat în folosință, asta doar dacă lucrările la cel de-al doilea pod feroviar vor putea fi efectuate sub trafic, în caz contrar, inaugurarea va fi amânată până spre sfârșitul verii.

Drumul Expres – Craiova Pitești

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km, fiind împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi au crescut mobilizarea, după ce autoritățile au rezolvat marile probleme birocratice, avansul lucrărilor ajungând la 43,4%. Cu toate acestea, este greu de crezut că va fi inaugurat în acest an.

Pe tronsoanele 3 Valea Mare – Colonești, unde lucrează UMB, avansul lucrărilor a ajuns la 20%. Termenul de finalizare este în cursul anului 2023.

Rămas ultimul după mai multe răsturnări de situație în instanțele de judecată, tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești se află în stadiu incipient. Firma patronată de Dorinel Umbrărescu promite să se mobilizeze puternic, însă termenul contractual este în cursul anului 2024.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *