Primăria Cluj-Napoca încheie pe 25 mai contractul pentru realizarea magistralei de metrou
Primăria Cluj-Napoca va semna pe 25 mai cu Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada contractul pentru proiectarea și execuția primei magistrale de metrou a orașului, a anunțat primarul Emil Boc. Valoarea înțelegerii va fi de 8,6 miliarde lei, finanțarea fiind asigurată parțial prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Pe lângă lucrările la structura de rezistență, contractul le cuprinde și pe cele la calea de rulare, finisaje, sisteme de instalații, sistemul de automatizare a traficului și racordare la rețeaua electrică. Durata contractului va fi de 7 ani și 8 luni, iar garanția lucrărilor de 5 ani.
Noua magistrală de metrou va fi construită cu tehnologie „rail” șină de cale ferată, va avea o lungime de 21 km, 19 stații și un depou suprateran și o capacitate de transport, la un interval de 90 secunde, de 15.200/21.600 pasageri / oră și sens.
Traseul magistralei
Potrivit prevederilor din caietul de sarcini, traseul liniei de metrou va începe din zona nouă rezidențială din Florești.
Primele trei stații vor deservi zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 vor deservi zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 vor deservi cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.
De aici, o ramură a liniei va continua înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor, unde va fi amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.
Comentarii