Primăria Capitalei vrea să readucă la viață Parcul Herăstrău
Înfățișarea Parcului Herăstrău „Regele Mihai” s-ar putea schimba radical. Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a inclus pe ordinea de zi suplimentară a ședinței Consiliului General care va avea loc luni, 31 octombrie, a două proiecte privind consolidarea malurilor și construire a unui pod pietonal.
Parcul Herăstrău se află în prezent într-o stare deplorabilă. Cele mai mai probleme sunt legate de aleile din jurul lacului, crăpate din cauza faptului că lucrările de apărare a malurilor se află într-o stare precară.
Potrivit ALPAB, protecțiile malurilor au suferit degradări majore din cauza multitudinii factorilor ce au avut efect nefavorabil asupra stabilității și rezistentei acestora, cum ar fi: ciclurile de secare si umplere a lacurilor infiltrațiile din lac în malurile acestuia ce au antrenat particulele fine printre rosturile plăcilor de beton, arborii ce au crescut în imediata vecinătate a malurilor, vechimea elementelor de susținere de aproximativ 60 ani.
Bani mai mulți pentru consolidarea malurilor
Practic, până să intervină la repararea aleilor, Primăria Capitalei este obligată să intervină pentru consolidarea malurilor. Problema este că aceste lucrări nu sunt simplu de realizat și costă destul de mult, având în vedere dificultățile financiare ale municipalității.
Cu toate acestea, la propunerea ALPAB, instituție aflată în responsabilitatea USR, conform protocolului politic, Nicușor Dan a inclus pe ordinea de zi suplimentară un proiect privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției. Conform noului deviz de lucrări, modificat ca urmare a creșterii prețurilor la materialelor de construcții, investiția se ridică la aproape 60 milioane lei fără TVA. Durata de execuție a lucrărilor este de 5 luni (sau 5 luni
eșalonate în 5 ani).
Un alt proiect inclus de Nicușor Dan pe ordinea de zi la propunerea ALPAB se referă la construirea unui pod pietonal peste lacul Herăstrău, în valoare de 3,6 milioane lei fără TVA. În prezent exista amenajată o trecere provizorie din elemente metalice, închiriată de la Ministerul Apărării, care însă nu asigură posibilitatea deplasării ambarcațiunilor pe sub podul de cale ferată.
Durata de realizare este de 8 luni.
Sursa foto: Inquam Photos / Oana Pavelescu
Comentarii