Primăria Capitalei semnează cu un puternic constructor din Austria contractul pentru modernizarea a 18 km de linie de tramvai
Primăria Capitalei va încheia cu Porr Construct contractul pentru modernizarea a 18 km a 18 km de linie dublă de tramvai, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins cererea depusă de UTI Construction, o firmă cotrolată de afaceristul Tiberiu Urdăreanu.
Este vorba despre un tronson cu o lungime de 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23, pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan. Termenul este de 9 luni pentru proiectare și 2 ani pentru execuția lucrărilor.
Porr Construct este unui dintre cei mai respectați constructori de autostrăzi și căi ferate din România. Firma austriacă a realizat printre altele lucrările la Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș – Turda, Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Drumul de legătură DN5 – Vama Giurgiu, Pista 2 a Aeroportului Otopeni și nu în ultimul rând redeschiderea căii ferate București – Giurgiu. În prezent, Porr efectuează lucrările la Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, cea care cuprinde și un tunel cu două galerii, în lungime de 1,3 km. Potrivit Club Feroviar, în anul 2019, Porr Construct a fost amendată de către Autoritatea Federală pentru Concurență din Austria cu 60 milioane de euro pentru înțelegeri anticoncurențiale, după ce și-a aliniat politica de prețuri cu alte companii, printre care Strabag și Swietelsky, ambele aflate și pe piața din România.
50 km de linii de tramvai modernizate
Investiția face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de linii de tramvai. Cel mai avansat șantier este cel de pe linia 5, pe tronsonul cuprins între Șoseaua Ștefan cel Mare și Podul Băneasa (4,25 km), unde constructorul Mari Vila ar putea finaliza lucrările până la finele acestui an.
În cadrul aceluiași proiect, finanțat din fonduri europene. Primăria Capitalei are în derulare contracte pentru modernizarea altor 27 km de linie de tramvai. Cu excepția lotului 2, cel pentru care municipalitatea urmează să încheie în aceste zile contractul cu o asociere condusă de firma Swietelsky, celelalte se află în etapele finale ale de proiectare și obținerea avizelor, astfel încât în perioada următoare ar trebui demarate lucrările.
Lotul 2 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Pache Protopopescu şi Strada Traian; pe Bulevardul Ferdinand I între Şoseaua Mihai Bravu şi Strada Traian; pe Strada Dristorului între Bulevardul Camil Ressu şi Strada Baba Novac” – Asocierea Swietelsky Construct – Urban Profile Grele. Lungime traseu: 3 km, cale dublă linie curentă.
Lotul 4 – „Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache – Griviței – Bucureștii Noi” – Asocierea Construcții Erbașu – Tancrad. Lungime traseu: 6,7 km, cale dublă linie curentă – liniile 24 și 45. Valoare – 292,8 milioane de lei.
Lotul 5 – „Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului” – Asocierea Bedamiro Holding Parcări Construct (Lider) – Proiect Consult SRL (asociat) – Rotary Construcții Mentenanță (asociat) – Euro Construct Trading 98 (asociat). Lungime traseu: 1,8 km, cale dublă linie curentă. Linia tramvai 16. Valoare – 65,7 milioane de lei.
Lotul 6 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” – Asocierea Tancrad (Lider) – Construcții Erbașu (asociat). Lungime traseu: 5,3 km cale dublă linie curentă – liniiile 16 și 36. Valoare – 217,3 milioane de lei.
Lotul 7 – „Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu” – Asocierea Construcții Erbașu (Lider) – Tancrad (asociat). Lungime traseu: 1,81 km, cale dublă linie curentă – liniile 44, 45. Valoare: 98,8 milioane de lei.
Lot 8 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie” – Mari-Vila COM SRL. Lungime traseu 0,7 km, cale dublă linie curentă – liniile 23 și 27. Valoare – 22,5 milioane de lei.
Lotul 9 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău” – Mari-Vila COM SRL. Lungime traseu: 0,825 km, cale dublă linie curentă – liniile 14, 36. Valoare – 24,8 milioane de lei
Lotul 10 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capat terminal Republica” – Mari-Vila COM SRL. Lungime traseu: 1,2 km, cale dublă linie curentă – linia 36. Valoare – 39,8 milioane de lei.
Lotul 11 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet” – Porr Construct. Lungime traseu: 2 km, cale dublă linie curentă – linia 3. Valoare – 63,9 milioane de lei
Lotul 12 – „Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului” – Asocierea Construcții Erbașu (Lider) – Tancrad (asociat). Lungime traseu 1,885 km, cale dublă linie curentă. Valoare – 112 milioane de lei.
Lotul 14 – „Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu” – Urban Profile Grele SRL. Lungime traseu: 0,4 km, cale dublă linie curentă – linie ce se va înființa. Valoare – 12 milioane de lei.
Lotul 16 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest” – Porr Construct. Lungime traseu: 1,38 km, cale dublă linie curentă. Valoare – 39,4 milioane de lei.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii