Tuesday, June 15, 2021
Jurnalism corect


Președintele Klaus Iohannis, la testarea liniei ferate Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă: Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundaţia pe care se clădeşte planul de relansare economică

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 21 septembrie 2020 Etichete: , ,

Preşedintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban a participat, luni, la o deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă. Prezent la eveniment, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că legătura feroviară va fi dată în folosință pe 12 decembrie.

Șeful statului a amintit că racordul feroviar de 3 km construit la Aeroportul Henri Conadă este singura linie ferată nou construit în România din 1984.

„Iată că planul de relansare economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să-şi arate şi partea practică şi pentru a sublinia importanţa infrastructurii feroviare am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită – atenţie -, nu din ’89 încoace, din ’84 încoace – cum ne-a spus domnul ministru. Noi dorim să dezvoltăm aeroportul internaţional, să-i dăm amploare, dar pentru asta e nevoie să poţi să ajungi în aeroport în condiţii foarte bune, în condiţii predictibile şi pentru asta legătura de la Gara de Nord până în aeroport este absolut esenţială. Este evident că în acest fel şi în acest ritm vom reuşi să modernizăm infrastructura din România”, a spus şeful statului, citat de AGERPES.

Klaus Iohannis a arătat că pentru o dezvoltare economică sustenabilă este nevoie de infrastructură de transport.

„Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă şi iată acum la testarea acestei noi căi ferate. Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundaţia pe care se clădeşte planul de relansare economică. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă, puternică şi pentru asta este nevoie de infrastructură de transport, iar pentru a putea realiza această infrastructură de transport avem o şansă enormă acum, în anii care urmează, când putem să folosim bani europeni care ne sunt puşi la dispoziţie. Trebuie să recunoaştem că bani europeni am avut şi până acum, doar voinţă politică până acum a fost puţină. Dacă ne gândim doar că din 2016 până în 2019 s-a realizat din această linie 11% şi în niciun an de când a venit Guvernul liberal s-a realizat practic tot restul, linia este ca şi finalizată, putem să ne dăm seama cam care este voinţa politică şi putinţa politică”, a afirmat Iohannis.

Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

– Valoare contract: 398,1 milioane lei

– Sursă de finanţare: fonduri europene nerambursabile

– Contractant: ARCADA COMPANY

– Constructori pe categorii de lucrări:

– SC ARCADA (construcții civile/viaduct)

– SC WIEBE (suprastructură CF)

– ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații)

CITEȘTE ȘI: Directorul CFR Călători susține că trenurile la Aeroportul Otopeni se vor succeda la 50 de minute / Soluția Asociației Pro Infrastructură pentru reducerea intervalului la 20-30 de minute

Sursa foto: Facebook / CFR Infrastructură

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW