Friday, December 9, 2022
Jurnalism corect


Directorul CFR Călători susține că trenurile la Aeroportul Otopeni se vor succeda la 50 de minute / Soluția Asociației Pro Infrastructură pentru reducerea intervalului la 20-30 de minute

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 17 septembrie 2020 Etichete: ,

Directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, a declarat miercuri că trenurile se vor succeda pe legătura feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, după inaugurare, la 50 de minute. Intervalul este considerat mult prea ridicat de Asociația Pro Infrastructură (API), care propune repararea și repunerea în funcțiune a firului secund Mogoșoaia – București Nord pentru reducerea timpului la 20-30 de minute.

„Este posibil în acest moment, când încărcarea este mică – la începutul exploatării unei linii tot timpul încărcarea este mai mică – ar fi posibil să avem 50 de minute, pentru că mai sunt şi alte trenuri în grafic. De exemplu, dacă nu ar fi trenurile de Galaţi, ne-am duce undeva la 30 şi ceva de minute. Lucrurile se pot îmbunătăţi”, a spus Costescu, citat de AGERPRES.

API: Frecvența acestui serviciu ar putea crește la un tren la 20-30 minute

O soluție pentru reducerea intervalului de succedare ar putea veni de la Asociația Pro Infrastructură, care propune care propune repararea și repunerea în funcțiune a firului secund Mogoșoaia – București Nord.

„Frecvența acestui serviciu ar putea crește la un tren la 20-30 minute, o frecvență acceptabilă pentru o legatură aeroport – Bucuresti, prin, spre exemplu, repararea și repunerea în funcțiune a firului secund Mogoșoaia – București Nord, lucru care ar permite circulația la cale dublă pe aproape toată distanța. O parte din lucrări au fost deja făcute recent, prin reconstrucția racordurilor 301K și 301Y, care ar permite ca circulația de retur să se facă Otopeni – Mogoșoaia – Bucureștii Noi – București Nord, dar ideea pare că a fost complet abandonată, considerându-se acceptabil un singur tren pe oră”, 

Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

– Valoare contract: 398,1 milioane lei

– Sursă de finanţare: fonduri europene nerambursabile

– Contractant: ARCADA COMPANY

– Constructori pe categorii de lucrări:

– SC ARCADA (construcții civile/viaduct)

– SC WIEBE (suprastructură CF)

– ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații)

Sursa foto: Facebook / CFR Infrastructură

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
MainNews

FREE
VIEW