Praf în ochii românilor: Grindeanu promite din nou licitație pentru „ciotul” de autostradă Codlea – Cristian
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat lansarea la licitație a lucrărilor pentru lotul Codlea – Cristian, în lungime de 5 km, din Autostrada Ploiești – Brașov. Amplasat foarte aproape de Brașov, „ciotul” nu va avea însă niciun impact asupra traficului de pe Valea Prahovei, acolo unde de obicei apar blocajele.
La peste 30 ani de la Revoluție, România nu are încă o autostradă care să lege Capitala de stațiunile montane pe de Valea Prahovei și municipiul Brașov iar premisele sunt încă departe de a fi încurajatoare.
Cu doar câteva luni rămase până la alegeri, Sorin Grindeanu încearcă să le ia ochii românilor cu diverse realizări. Cum proiectarea Autostrăzii Ploiești – Brașov, cea care ar trebui să degreveze traficul pe Valea Prahovei, bate pasul pe loc, ministrul PSD al transporturilor anunță încă o dată lansarea licitației pentru construcția lotului Codlea – Cristian.
„În câteva săptămâni, maximum se va lansa licitație pentru primii 5 kilometri pe teritoriul județului Brașov spre Codlea, pe parcursul acestui an sper, într-un final să fie recepționat studiul de fezabilitate pentru a intra în fazele următoare. Am tot văzut în perioada asta tot fel de abordări legate de lipsa de finanțare pe…nu e actuală nu e vorba de așa ceva. Să termine aceste companii studiul de fezabilitate și să vedem în următoarele săptămâni un prim pas când va fi scos primul tronson”, a declarat Sorin Grindeanu.
În lungime de doar 5 km „ciotul” ar trebui să facă legătura între nodul rutier Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș și Autostrada Râșnov – Cristian (6,3 km), inaugurată în decembrie 2020. Prin urmare, aceasta nu va avea absolut niciun impact în ceea ce privește traficul de pe Valea Prahovei, acolo unde de obicei apar blocajele.
În loc de autostradă, autoritățile vor să modernizeze un drum de pământ
Tot în același registru al formelor fără fond putem include și proiectul de modernizarea a Drumului Județean DJ102l Valea Doftanei – Brădet, prezentat de către oficiali drept o „alternativă la Valea Prahovei”. Această are însă o „mică” problemă. Nu trece pe Valea Prahovei. Prin urmare, nu reprezintă o soluție pentru românii care vor să ajungă în stațiuni.
În valoare de aproximativ 300 milioane lei, contractul pentru modernizarea drumului din pământ în lungime de 25 km a fost încheiat în primăvara anului trecut de către Ministerul Dezvoltării cu firma Erbașu. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 4 ani.
Proiectarea Autostrăzii Ploiești – Brașov bate pasul pe loc
În tot acest timp, contractul pentru proiectarea Autostrăzii Ploiești – Brașov, obiectiv de infrastructură care ar rezolva problema traficului pe Valea Prahovei, merge din amânare în amânare. Deși ar fi trebuit să predea anul acesta întreaga documentație tehnică, proiectantul Consitrans abia a reușit să stabilească traseul.
În lungime totală de 112,7 km, inclusiv sectorul Cristian – Râșnov aflat în folosință, Autostrada Ploiești – Brașov va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km). Valoarea lucrărilor este estimată la 5,5 miliarde euro, fără TVA.
Greul însă pentru proiectant abia acum începe. Acesta va trebuie să realizeze studiile de teren, cea mai costisitoare etapă a activităților de proiectare, având în vedere că presupuse forarea în zone de munte, unele dintre ele greu accesibile.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii