Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila: Undă verde pentru începerea lucrărilor la drumurile de legătură, esențiale pentru punerea în folosință

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 28 mai 2021

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis, vineri, autorizația de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, esențiale pentru punerea în folosință. 

Prin urmare, constructorul italo-japonez Astaldi-IHI are autorizație de construire pentru întregul proiect, în lungime de 23,46 km.

Cătălin Drulă dă asigurări că podul nu va rămâne „muzeu”

În urma discuțiilor purtate cu constructorul, ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a obținut promisiunea că până la finalul anului 2022 va fi dat în folosință drumul de 10 km Smârdan-Măcin, esențial pentru deschiderea podului suspendat.

„Avem promisiunea constructorului că podul NU va rămâne ‘muzeu’. La sfârșitul anului viitor, podul se va deschide împreună cu 10km din drumurile de legătură, respectiv relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin), astfel încât podul să poată fi deschis traficului din prima zi.
e la Brăila”, a precizat Cătălin Drulă.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.  

Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.

Date contract

Constructor: Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System

Valoarea contractului: 1,995 miliarde de lei fără TVA

Sursa de finanțare: Fonduri europene (POIM) și cofinanțare cu bugetul de stat

Durata: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție

Garanție: 10 ani

Data emiterii ordinului pentru proiectare: 2 martie 2018

Data emiterii ordinului pentru execuție: 21 decembrie 2018

Stadiu: 39%

peundemerg.ro

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *