Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Podul de la Brăila, inaugurat oficial. Cum se va circula FOTO

By Dragomir Georgiana , in Stirile zilei , at 6 iulie 2023 Etichete: , , , ,

Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din ultimii 30 de ani, a fost inaugurat joi, 6 iulie,  iar circulația rutieră va fi deschisă începând cu ora 13.00. Lucrările încă nu sunt finalizate, iar drumul principal de legătură cu malul din Tulcea se va încheia, potrivit ultimelor estimări, la sfârșitul anului curent.

La ceremonia de inaugurare a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila au participat președintele Iohannis,   Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor,premierul Marcel Ciolacu, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, reprezentanți ai Comisiei Europene, reprezentanți ai Guvernului Japoniei și ai Italiei, implicați în asigurarea forței de muncă pentru această lucrare de infrastructură.

Șeful statului a menționat că, prin acest proiect, România dovedește că este capabilă să deruleze proiecte mari de infrastructură.

„Cea mai amplă construcție ridicata în România in ultimele 3 decenii. Este al treilea pod ca mărime din Europa.

Îi felicit pe toti cei implicați în această investiție. Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, că și în România dacă există vointă și seriozitate se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură.

Mulțumiri speciale trebuie aduse si  partenerilor italieni si japonezi”, a declarat președintele Iohannis.

Podul de la Brăila, al treilea ca dimensiune din UE,  Ministrul Transportului îl numește „ podul speranței”

Podul de la Brăila este văzut și ca o investiție, deoarece asigură locuri de muncă pentru județele Tulcea și Brăila, spun autoritățile române.

 

Așa cum Main News a mai relatat, podul de la Brăila are doi kilometri lungime – al treilea pod suspendat ca dimensiune din țările UE . A fost asemănat cu mult mai celebrul pod „Golden Gate” din San Francisco , o investiție de aproape 700 de milioane de euro, una dintre  cele mai  complexe  lucrările derulate de Compania de Drumuri din România.

Podul este deschis  doar pentru traficul rutier, iar pietonii și bicicliștii nu au acces pe pod. Este  proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani, iar în primii cinci ani nu se va plăti taxă de trecere.

Acces mai ușor pentru turiști

Inquam Photos/George Călin

Premierul Marcel Ciolacu spune că podul de la Brăila va „deschide” mai ușor calea turiștilor.

„Este o legătură esențială între sud-estul României și Tulcea, respectiv Delta Dunării, ceea ce va crește considerabil numărul turiștilor care pot ajunge acum cu ajutorul acestui pod, fără a mai apela la varianta bacului. Dar este și un prim pilon la un proiect fundamental al statului român, acela de a fi un actor-cheie în procesul de reconstrucție a Ucrainei”, a subliniat premierul Ciolacu, la inaugurarea podului de la Brăila.

Restricții de trafic până în noiembrie

Centrul Infotrafic al Poliției Române a anunțat joi că pe podul de la Brăila – care va fi deschis circulației de la ora 13.00 – va exista restricție de viteză de 80 de kilometri la oră.

Noaptea, în intervalul orar 21.00 – 06.00, de luni până vineri, circulația pe podul de la Brăila va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale (chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii), circulația rutieră va fi deschisă, precizează Infotrafic.

Aceste măsuri se aplică până la data de 30 noiembrie ac, potrivit sursei citate.

Date prevăzute contractul pentru construcția Podului de la Brăila: 

Constructor: Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System

Valoarea contractului: 2,375 miliarde de lei fără TVA

Sursa de finanțare: Fonduri europene (POIM) și cofinanțare cu bugetul de stat

Durata: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție

Garanție: 10 ani

Data emiterii ordinului pentru proiectare: 2 martie 2018

Data emiterii ordinului pentru execuție: 21 decembrie 2018.

CITEȘTE ȘI:  CNAIR recunoaște că Podul de la Brăila nu va fi gata în 2022

Sursă foto:  Inquam Photos / George Călin

 

Comentarii