Sunday, November 24, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Pasajul Unirii: Se montează noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise

By Ana Teșcan , in Stirile zilei , at 20 ianuarie 2023 Etichete:

La cele două intrări în Pasajul Unirii vor fi montate noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, care vor fi corelate cu senzori de măsurare a înălțimii ce vor transmite eventualele depăşiri către următoarea poartă, unde şoferul va fi informat pe ce traseu să iasă de pe benzile de intrare în pasaj, pentru a fi evitate noi accidente similare cu cele produse deja de la redeschiderea circulației în pasaj din luna septembrie și până în prezent, a anunțat Primăria Sectorului 4 printr-un comunicat de presă

Planul de măsuri suplimentare de semnalizare a înălţimii maxime admise în Pasajul Unirii au fost întocmit de specialişti ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti şi ai Brigăzii de Poliţie Rutieră și a fost aprobat joi, 19 ianuarie.

Înălțimea maximă admisă pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii este de 3,5 metri. Primăria Sector 4 subliniază că aceste modificări vor fi făcute în următoarele 60 de zile.

Porți de presemnalizare

„Concret, în ceea ce priveşte sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecţiei cu bulevardul Mărăşeşti, adică la aproximativ 160 de metri în faţa porţii de gabarit. Această construcţie va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălţimii maxime admise, precum şi lanţuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depăşire a gabaritului.

Ca noutate, aceasta va avea în componenţă camere video şi senzori electronici de înregistrare a depăşirii de gabarit. În cazul depăşirii limitei de înălţime, senzorii vor transmite informaţia către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porţii de gabarit. Poartă vă purta, pe lângă semnele de limitare a înălţimii, panouri electrice de informare, pe care va fi afişat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălţimea mai mare de 3,5 metri, precum şi traseul de urmat pentru a ieşi de pe benzile de intrare în pasaj.

După primele două porţi mai sus-menţionate, va fi montată încă una, cu acelaşi rol de atenţionare în privinţa limitării de înălţime, dotată cu lanţuri, camere video şi senzori, care vor transmite informaţii referitoare la depăşirea înălţimii maxime admise către nouă poartă de gabarit, montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

Semafoare inteligente

Nouă poartă de gabarit va fi construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri. Aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripţia limitei de înălţime, panouri de afişaj electronic şi semafoare inteligente, care, în baza informaţiilor transmise de senzorii porţilor de presemnalizare, vor afişa culoarea roşie timp de 10 secunde, la detectarea unei depăşiri de gabarit.

În acest interval, şoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-şi continue călătoria şi să utilizeze banda dedicată ieşirii din zona aferentă intrării în pasaj.

Pe acelaşi sens de mers, în completarea sistemelor mai sus menţionate, la sol vor fi amenajate noi scuaruri de separare a sensurilor de circulaţie, vor fi trasate benzi rezonatoare şi vor fi înfiinţate benzi de circulaţie speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj.

Cât priveşte sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piaţa Universităţii către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit vor fi montate două porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, similare celor deja descrise, ce vor avea în componenţă lanţuri, camere video, senzori de măsurare a înălţimii şi panouri de informare de tip led”, a informat Primăria Sectorului 4.

6 accidente după reabilitarea din timpul verii

O serie de accidente a avut loc în Pasajul Unirii după ce a fost redeschis ca urmare a reabilitării ce a avut loc în vara anului 2022.

La finalul anului trecut, un cetățean grec a murit, iar peste 10 au fost spitalizați, după ce autocarul în care se aflau a rămas blocat în limitatorul de înălțime de la intrarea în pasaj. Detalii, aici.

Un camion a mai rămas blocat în pasaj în urmă cu o săptămână, un altul în luna septembrie, iar în luna octombrie o mașină a luat foc în interiorul pasajul. În total, au avut loc 6 incidente.

Pasajul Unirii, în stare avansată de degradare

Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 800 de metri și o lățime de 14 metri, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare.

Mai exact, această construcție este încadrată în clasa stării tehnice IV –  nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de mașini.

Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul anului 2022, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4.

În urmă cu două zile au fost descoperite două tasări ale sistemului rutier aflat deasupra planșeului Unirii și a pasajului rutier Unirii, care pun în pericol traficul de suprafață. Detalii aici.

Sursa foto: Primăria Sectorului 4

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW