Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

O nouă gafă de proporții a ministrului Sorin Grindeanu

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 3 ianuarie 2022

După ce la audierile din din Comisiile pentru transporturi din Parlament s-a încurcat în numărul de kilometri de autostradă ce urmau a fi inaugurați, Sorin Grindeanu a comis, din nou, o gafă de proporții. 

Într-o declarație făcută duminică, 2 ianuarie, la Digi 24, ministrul transporturilor a greșit flagrant termenul în care firma Consitrans trebuie să predea documentația tehnică necesară construirii Autostrăzii Ploiești – Brașov. În același timp, dorind să-l atace pe predecesorul său, Cătălin Drulă, în legătură cu termenele din acest contract, l-a nimerit chiar pe colegul său din Guvern, Lucian Bode, în mandatul căruia a fost lansată respectiva licitație.

„În acest moment – ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest proiect, dezvoltarea autostrăzii Ploiești-Brașov – undeva la începutul anului a fost scos la licitație – era altcineva ministru caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești-Brașov. Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni. Ați auzit bine. Asta este situația pe care am preluat-o acum. Înainte de a veni eu a fost desemnat câștigătorul acestei licitații în forma despre care v-am spus. Sigur că îmi doresc să am discuții cu el și să găsesc înțelegerea la acest câștigător pentru a scurta termenele. Cu asta mă lupt în acest moment”, a declarat Sorin Grindeanu la Digi24.

Cum stau de fapt lucrurile

Licitația pentru completarea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic necesare construirii autostrăzii Ploiești – Brașov au fost lansate în septembrie, în timp ce în fruntea Ministerului Transporturilor se afla Lucian Bode, actualul ministru al afacerilor interne.

În condițiile stipulate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în caietul de sarcini, era prevăzut un termen de 42 luni pentru studiul de fezabilitate și proiectului tehnic de execuție (PTE).

Între timp, la Ministerul Transporturilor a sosit Cătălin Drulă, care schimbă abordarea legată de acest tronson de autostradă. În loc de vechiul traseu prin albia râului Prahova, care ar fi avut un impact negativ asupra mediului, acesta insistă pentru construirea unor tunele la Buşteni şi Sinaia.

Pe 12 februarie, CNAIR a încheiat contractul cu firma românească Consitrans, care își asumă, mai cu jumătate de gură, livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat față de cel din caietul de sarcini.

În declarația făcută la Digi 24 Grindeanu a invocat termenul de 72 luni, sau altfel spus 6 ani, ceea ce nu este adevărat. În realitate, astăzi ne aflăm la 10 luni de la semnarea contractului, iar cel puțin teoretic, la 32 luni până la predarea întregii documentații tehnice, adică circa 2 ani și jumătate, care ar permite lansarea licitațiilor pentru realizarea lucrărilor.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *