Numărul cazurilor de bullying din școli a crescut cu o treime în 2022 / Salvații Copiii: În realitate, situația e mult mai gravă
Numărul cazurilor de bullying sesizate în şcoli a crescut cu aproape o treime în anul școlar 2021-2022, conform datelor oficiale citate de Salvați Copiii, într-un comunicat de presă remis luni, 30 ianuarie. În realitate însă, fenomenul este mult mai grav. Organizația cere constituirea de grupuri anti-bullying în toate școlile din țară.
Concret, în anul școlar 2021-2022 au fost înregistrate 10.971 de situații de bullying, față de 7.715 în anul școlar anterior. Numerele oferite de autorități arată însă doar cazurile de agresiuni sesizate.
„În România, fenomenul de bullying are proporţii nemaiîntâlnite: 1 elev din 2 este victima actelor de ameninţare, de umilire sau de violenţă fizică, iar 4 copii din 5 asistă la situaţii de bullying”, se arată în comunicatul de presă citat.
O analiză independentă a Organizaţiei Salvaţi Copiii, realizată la finalul anului 2022, arată că că bullying-ul în şcoală ori în clasă şi perpetuarea lui în mediul online afectează emoţional, an de an, sute de mii de elevi care devin victime ale situaţiilor de violenţă fizică şi de ameninţare sau ale mesajelor umilitoare transmise online (49%), asistă în calitate de martori (82%) sau recunosc că au comis ei înşişi astfel de fapte (27%).
Semnalul de alarmă al Organizaţiei Salvaţi Copiii vine ca urmare a relatărilor din presă cu privire la actele de violență tot mai numeroase produse între elevi.
Sursa menționată relatează cum grupul de acţiune anti-bullying de la nivelului liceului din Mioveni în care elevii s-au agresat fizic cu pumnii şi picioarele şi folosind bucăţi de lemn smulse de pe holurile unităţii de învăţământ a devenit funcțional abia în urma incidentului.
Organizația reclamă că „aptele de bullying se petrec pe fondul lipsei de interes din partea sistemului de educaţie de a elabora o strategie şi un plan de acţiune de prevenire şi combatere a bullying-ului şi cyberbullying-ului”.
„Astfel, în fiecare şcoală/liceu trebuie înfiinţat un grup de acţiune anti-bullying din care vor face parte directorul unităţii de învăţământ, profesorul consilier şcolar, trei cadre didactice formate în problematica violenţei, inclusiv a violenţei psihologice-bullying, doi sau mai mulţi reprezentanţi ai elevilor şi reprezentanţi ai părinţilor. Rolul acestui grup este de a preveni, de a identifica şi soluţiona situaţii de bullying între elevi, prin acţiuni fizice, verbale, relaţionale şi/sau cibernetice”, solicită Salvați Copiii.
Semnalul de alarmă al Organizaţiei Salvaţi Copiii este transmis în contextul Zilei Internaţionale pentru Nonviolenţă în Şcoală.
Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea
Comentarii