Nicușor Dan: La începutul acestei toamne se va circula pe pasajul Doamna Ghica
Peste aproximativ două luni, Primăria Capitalei va inaugura pasajul Doamna Ghica, primul mare obiectiv de infrastructură din mandatul lui Nicușor Dan. Anunțul a fost făcut luni, 10 iulie, de primarul general, într-o conferință.
În sfârșit, la aproape 4 ani de la începere, lucrările la pasajul Doamna Ghica au intrat în linie dreaptă. Constructorul, compania municipală Trustul de Clădiri Metropolitane, a finalizat etapele de armare și suprabetonare, urmând ca în perioada următoare să lucreze la hidroizolație și așternerea straturilor de asfalt.
„Domnul director (n.r. – Cristian Hiver) spune că vom termina acest pod la începutul acestei toamne, când încep şcolile. Vreau să spun două lucruri. Unu, noi ne-am asumat un grafic acum un an şi jumătate, după ce am semnat contractul cu firma italiană care a făcut tablierul, şi de un an şi jumătate ne-am respectat graficul, mai avem două luni din acest un an şi jumătate, și aşa se întâmplă când eşti serios şi plăteşti. Deci suntem într-o situaţie în care constructorul lucrează şi Primăria plăteşte la timp. Cum nu se face este să ai conturile blocate şi într-o acţiune populistă, disperată, de campanie, să începi un proiect pe care ştii că nu poţi să îl termini şi să laşi o gaură în mijlocul oraşului. Asta este ce am găsit noi aici. La începutul acestei toamne vom circula pe acest pod”, a declarat primarul general, Nicușor Dan.
Pasajul Doamna Ghica, una din cele mai mari lucrări de infrastructură din București, va realiza legătura dintre nordul și estul Capitalei. Noul pod va asigura continuitatea traficului pe strada Doamna Ghica peste Șoseaua Colentina, pe care o supratraversează.
Scurt istoric al Pasajului Doamna Ghica
În mai 2019, Primăria Capitalei, condusă la acea vreme de Gabriela Firea, a încheiat cu contract de proiectare și execuție cu Trustul de Clădiri Metropolitane pentru construirea unui pasaj care să degreveze traficul din intersecția Străzii Doamna Ghica cu Șoseaua Colentina. Termenul de predare era de 15 luni (3 luni proiectare și 12 luni execuție). Lungimea proiectului este de aproximativ 1 kilometru, iar pasaj metalic și rampele au 408 metri lungime cu patru benzi (două benzi de circulație pe sens de câte 3,5 metri).
Lucrările au avansat cu mare dificultate, de vină fiind capacitatea slabă a constructorului, dar și problemele legate de plăți, în condițiile în care conturile Primăriei Capitalei fuseseră poprite de familia Constanda. Asta nu a împiedicat-o pe Gabriela Firea să promită darea în exploatare până în ultimele zile de mandat.
În momentul în care Nicușor Dan a intrat în primărie, spre finalul anului 2020, stadiul lucrărilor era de 48,75%, în vreme ce municipalitatea achitase doar 20% din valoarea întregului contract.
După deblocarea conturilor, Primăria Capitalei și-a reluat plățile către TCM iar lucrările au început, însă ritmul a fost extrem de lent. În plus, piesa principală a pasajului, tablierul metalic, lipsea.
TCM a încercat să o achiziționeze de pe piața liberă, încă din timpul mandatului Gabrielei Firea, însă licitația s-a anulat. Apoi a organizat o nouă licitație, de data aceasta în mandatul lui Nicușor Dan, însă și aceasta a fost fără succes. Abia la a treia încercare, compania municipală a reușit încheierea contractului cu o firmă din Italia.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii