Fara categorie

Modificări la proiectul privind vinietele din București/ Toți șoferii care au mașini sub Euro 5 vor plăti taxe

Potrivit unui proiect de hotărâre inițiat de primarul general Gabriela Firea, pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei, toți șoferii mașinilor cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vinietă de tip Oxigen.

Proiectul va fi dezbătut în ședința Consiliului General al Capitalei pe 24 octombrie.

Cea mai mare taxă o vor plăti conducătorii mașinilor non Euro, vinieta fiind de 1.900 de lei pe an. Cea mai mică taxă o vor plăti șoferii care au mașini cu normă de poluare Euro 4, respectiv 500 de lei pe an.

Mașinile instituțiilor publice sunt exceptate de la plata taxei de poluare, iar cei care vor fi prinși că nu au achitat taxa vor plăti amenzi între 1500 și 2000 de lei.

Vinieta va putea fi achiziționată pentru o perioadă de o zi ( 15 lei pentru mașini Non Euro și cinci lei pentru mașini Euro 4), până la maxim un an.

Context

Inițial, primarul Municipiului București a anunțat, în august, proiectul prin care de la 1 ianuarie 2020, mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov să nu poată intra în Capitală decât dacă vor plăti o taxă de poluare.

„Credem că trebuie să luăm măsuri concrete. Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București sau în zona metropolitană a orașului, adică în județul Ilfov, vor trebui să facă dovada plății unei vignete, atunci când intră în București”, spunea Firea la vremea respectivă.

În urma acestei decizii, Gabriela Firea a luat decizia de a reformula articolul care se referă la autoturismele înmatriculate în alte județe, dar care circulă zilnic prin București, deoarece a primit foarte multe semnalări de la românii care au mașini înmatriculate în alte județe, dar locuiesc în București.

„Noi am anunţat că normal ar fi ca toate maşinile care tranzitează Bucureştiul – nu doar întâmplător, ci zilnic, să plătească taxe şi impozite în Capitală. Mi s-a semnalat faptul – şi sunt receptivă – că există şi situaţii aparte, prin care respectivii cetăţeni nu au posibilitatea să-şi înmatriculeze maşinile în Bucureşti şi, deci, să plătească taxe şi impozite în Capitală. Este vorba despre preluarea de leasinguri de la societăţi din alte judeţe, de asemenea este categoria celor care lucrează de câţiva ani în Bucureşti”, a explicat Firea, în cadrul unui video postat pe pagina sa de Facebook.

Foto: Inquam photos/ Octav Ganea

Articole Recomandate

Back to top button