Modernizarea liniei de tramvai 5 s-a reluat în forță. Cursă contracronometru pentru finalizarea în 2024
După câteva săptămâni în care a fost nevoită să oprească lucrările din cauza unor facturi neachitate de către Primăria Capitalei, firma Mari-Vila Com, constructorul care se ocupă de modernizarea liniei de tramvai 5, a reluat în forță lucrările, pe care speră să le finalizeze până la finele acestui an.
Municipalitatea a încheiat, la finele anului 2023, cu o asociere condusă de firma Mari-Vila Com contractul pentru modernizarea liniei de tramvai 5, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Podul Băneasa.
Investiția constă în lucrări la calea de rulare, realizarea a 18 peroane noi, lucrări la rețeaua de contact, modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului, lucrări la sistemul de iluminat public, relocarea semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și Strada Alexandru Șerbănescu și lucrări la rețelele edilitare.
Lucrările ar trebui finalizate în 12 luni, inclusiv proiectarea, iar termenul de garanție este de 5 ani. Valoarea investiției este de 170 milioane lei, TVA inclus. Traseul propus pentru reabilitarea liniei are o lungime de 4,25 kilometri pe bulevardul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu.
Ritm susținut pe șantierul liniei 5
Începute anul acesta, lucrările au avansat excelent, în ciuda blocajului de câteva săptămâni survenit din cauza unor facturi neachitate de către Primăria Capitalei. Între timp, problema s-a rezolvat iar constructorul a revenit pe șantier. Potrivit ultimelor date transmise de municipalitate, fundația și teresamentele au fost realizate în proporție de 85%.
Continuă montajul noilor șine și al traverselor, astfel că lucrările de suprastructură au ajuns la 20%. Totodată, au fost amplasați 130 de stâlpi, din totalul de 151.
50 km de linie de tramvai modernizată – obiectivul Primăriei Capitalei
Șantierul de la linia 5 este primul deschis în cadrul proiectului de modernizare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală. PMB a încheiat contracte și pentru alte 10 loturi, care presupun modernizarea liniilor pe care circulă tramvaiele 3, 14, 16, 23, 24, 27, 36, 45 și 46. Acestea se află în etapa de proiectare.
Primăria Capitalei are în derulare alte două licitații. Primul contract presupune modernizarea a 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23, pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan. Câștigătoare a fost desemnată firma Porr Construct, însă decizia a fost contestată de către UTI Construction, o firmă cotrolată de controversatul afacerist Tiberiu Urdăreanu.
De asemenea, municipalitatea este pe cale să încheie contractul și pentru ultimul lor, atribuit către firma Swietelski. Acesta presupune modernizarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55, pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac.
Comentarii