Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Modernizarea liniei de tramvai 5 a intrat în linie dreaptă / Nicușor Dan acuză ministerul condus de Câciu că întârzie lucrările la alte linii de tramvai

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 18 noiembrie 2024

Lucrările de modernizare a liniei de tramvai 5, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Podul Băneasa, au avansat excelent și ar putea fi gata în luna februarie. Potrivit primarului general, Nicușor Dan, care a inspectat luni șantierul, avansul general al proiectului este de aproximariv 75%, în condițiile în care constructorul a reușit să monteze 80% din șina de tramvai.

Luna viitoare ar urma să fie adusă substația electrică, ce va fi montată în paralel cu restul lucrărilor rămase de executat. Pe lângă restul de șină, constructorul mai are de lucru la stații, în condițiile în care la unele dintre acestea a fost modificată soluția tehnică inițială.

„Suntem pe şantierul liniei 5 de tramvai din Bucureşti, lucrare care a început în februarie, lucrare de 4,3 kilometri. Am venit să verificăm stadiul lucrărilor. Global sunt la 75%. Asta înseamnă că toată structura de rezistenţă este pusă în pământ, suntem la 80% cu linie de tramvai, lipseşte firul de alimentare, lipseşte o staţie electrică şi cam asta e gata. Suntem cu plăţile la zi şi suntem foarte optimişti că suntem în grafic în momentul de faţă. Ştiţi că au fost nişte întârzieri date de faptul că noi nu am putut să plătim cred că două luni au fost, dar suntem optimişti că vom termina în termenul de 12 luni care este în contract”, a declarat, luni, Nicuşor Dan.

Municipalitatea a încheiat, la finele anului 2023, cu o asociere condusă de firma Mari-Vila Com contractul pentru modernizarea liniei de tramvai 5, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Podul Băneasa. Investiția constă în lucrări la calea de rulare, realizarea a 18 peroane noi, lucrări la rețeaua de contact, modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului, lucrări la sistemul de iluminat public, relocarea semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și Strada Alexandru Șerbănescu și lucrări la rețelele edilitare.

Lucrările ar trebui finalizate în 12 luni, inclusiv proiectarea, iar termenul de garanție este de 5 ani. Valoarea investiției este de 170 milioane lei, TVA inclus. Traseul propus pentru reabilitarea liniei are o lungime de 4,25 kilometri pe bulevardul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu.

Întârzieri din cauza ministerului condus de Câciu

Investiția face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de linii de tramvai. Municipalitatea are încheiate contracte pentru toate cele 12 loturi în care a fost divizată investiția, însă, pe cele mai multe lucrările nu pot începe deocamdată din cauza faptului că Ministerul Proiectelor Europene, condus de Adrian Câciu (PSD), nu a publicat ghidurile de finanțare pentru Programul Operațional Regional.

„Sunt 12 loturi cu totul, care totalizează 50 de kilometri. Am dat drumul la lucrări pe această linie şi după aceea pe o linie care este pe strada Teclu, mult mai mică decât asta. Acolo lucrările sunt la 60% şi de asemenea sunt în grafic. Pe celelalte loturi toate sunt atribuite, pe toate dintre ele proiectarea este în curs, pe unele dintre ele proiectarea s-a terminat, autorizaţiile s-au emis, numai că nu avem bani. Aşteptăm lansarea aplicaţiilor pentru Programul Operaţional Regional pentru a putea lua bani şi din fonduri europene şi ulterior şi din cofinanţări. De asta este important referendumul de duminică pentru că e vorba de capacitatea Primăriei Capitalei de a putea să  Investească în mare infrastructură astfel încât să ducem oamenii cât mai mult în mijloace de transport în comun care să îi ajute să ajungă mai repede şi să mai lăsăm maşina şi în felul ăsta să depoluăm oraşul”, a transmis primarul Capitalei.

Lista loturile ce vor fi modernizate de Primăria Capitalei:

Lotul 2 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Pache Protopopescu şi Strada Traian; pe Bulevardul Ferdinand I între Şoseaua Mihai Bravu şi Strada Traian; pe Strada Dristorului între Bulevardul Camil Ressu şi Strada Baba Novac” –  Asocierea Swietelsky Construct – Urban Profile Grele. Lungime traseu: 3 km, cale dublă linie curentă.

Lotul 4 – „Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache –  Griviței – Bucureștii Noi” – Asocierea Construcții Erbașu – Tancrad. Lungime traseu: 6,7 km, cale dublă linie curentă – liniile 24 și 45. Valoare – 292,8 milioane de lei.

Lotul 5 – „Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului” – Asocierea Bedamiro Holding Parcări Construct (Lider) – Proiect Consult SRL (asociat) – Rotary Construcții Mentenanță (asociat) – Euro Construct Trading 98 (asociat). Lungime traseu: 1,8 km, cale dublă linie curentă. Linia tramvai 16. Valoare – 65,7 milioane de lei.

Lotul 6 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” – Asocierea Tancrad (Lider) – Construcții Erbașu (asociat). Lungime traseu: 5,3 km cale dublă linie curentă – liniiile 16 și 36. Valoare – 217,3 milioane de lei.

Lotul 7 – „Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu” – Asocierea Construcții Erbașu (Lider) – Tancrad (asociat). Lungime traseu: 1,81 km, cale dublă linie curentă – liniile 44, 45. Valoare: 98,8 milioane de lei.

Lot 8 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie” – Mari-Vila COM SRL. Lungime traseu 0,7 km, cale dublă linie curentă – liniile 23 și 27. Valoare – 22,5 milioane de lei.

Lotul 9 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău” – Mari-Vila COM SRL. Lungime traseu: 0,825 km, cale dublă linie curentă – liniile 14, 36. Valoare – 24,8 milioane de lei

Lotul 10 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capat terminal Republica” – Mari-Vila COM SRL. Lungime traseu: 1,2 km, cale dublă linie curentă – linia 36. Valoare – 39,8 milioane de lei.

Lotul 11 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet” – Porr Construct. Lungime traseu: 2 km, cale dublă linie curentă – linia 3. Valoare – 63,9 milioane de lei

Lotul 12 – „Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului” – Asocierea Construcții Erbașu (Lider) – Tancrad (asociat). Lungime traseu 1,885 km, cale dublă linie curentă. Valoare – 112 milioane de lei.

Lotul 14 – „Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu” – Urban Profile Grele SRL. Lungime traseu: 0,4 km, cale dublă linie curentă  – linie ce se va înființa. Valoare – 12 milioane de lei.

Lotul 16 – „Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest” – Porr Construct. Lungime traseu: 1,38 km, cale dublă linie curentă. Valoare – 39,4 milioane de lei.

Sursa foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Comentarii