Thursday, February 22, 2024
Jurnalism corect


Maia Sandu răspunde acuzațiilor Rusiei privind „cenzura”: „Este de râsul găinilor”

By Stratulat Anca , in Stirile zilei , at 2 noiembrie 2023 Etichete: , , , ,

Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, a reacționat la criticile Rusiei privind „cenzura” autorităților, subliniind că țara sa nu acceptă lecții de democrație de la Kremlin. Acest comentariu vine în contextul deciziei Moldovei de a bloca 31 de portaluri web, dintre care 21 erau controlate de Federația Rusă, și de a suspenda licența a șase posturi de televiziune, conform news.ro.

Ambasada Rusiei în Republica Moldova a caracterizat hotărârea autorităților din Chișinău ca fiind o „încălcare a libertății de exprimare” și o „neprezentare corectă a diversității de opinii a comunității vorbitoare de limba rusă din Moldova”. Maia Sandu a răspuns acestor acuzații:

„Este de râsul găinilor, pentru că Federaţia Rusă, care a alungat sau a închis toată prea liberă vine să ne dea lecţii de democraţie. Pe noi ne interesează opiniile comunităţii internaţionale şi ale cetăţenilor noştri şi dacă vedeţi, în clasamentele internaţionale Republica Moldova stă mult mai bine decât Federaţia Rusă şi chiar unele state din UE când vine vorba de libertatea presei”, a punctat şefa statului într-un interviu la Jurnal TV.

„Noi ţinem la liberarea de exprimare. Toţi cetăţenii din Republica Moldova pot să audă cum de dimineaţă până seara cineva critică guvernarea, ceea ce nu veţi auzi în Federaţia Rusă. (…) Noi nu luăm lecţii de democraţie de la Kremlin”, a subliniat preşedinta Maia Sandu, citată de NewsMaker.

Șase posturi TV au fost suspendate în R. Moldova

Șeful Serviciului de Informații și Securitate (SIS) din Republica Moldova, Alexandru Musteață, a propus Comisiei pentru Situații Excepționale să suspende temporar licența a șase posturi de televiziune controlate de oligarhii fugari Ilan Șor și Vladimir Plahotniuc, printre care se numără Publika TV. De asemenea, a fost sugerată blocarea a 31 de portaluri web, dintre care 21, inclusiv site-ul agenției de presă rusești TASS, sunt gestionate direct de Moscova.

„Activitatea acestor posturi se realizează cu multiple încălcări ale legislaţiei, constate de către Consiliul Audiovizualului şi reprezintă un pericol la adresa securităţii informaţionale. Aceste posturi promovează constat narative manipulatoare, care generează o sursă suplimentară de instabilitate în vecinătatea Ucrainei, a NATO şi UE. Politica editorială a acestor posturi este orientată către o campanie de dezinformare în interesul persoanelor fizice sau juridice incluse în lista de sancţiuni internaţionale ale UE, SUA, precum şi ale grupului criminal Şor”, a argumentat directorul SIS, Alexandru Musteaţă.

FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

 

Comentarii


    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW