Lucrările pentru metroul spre Băneasa vor începe curând
Lucrările la Magistrala 6 de metrou, secțiunea 1 Mai – Tokyo (Complex Băneasa), vor începe curând, în condiţiile în care un singur aviz de utilităţi mai trebuie obţinut de la Primăria Capitalei, a declarat, marţi, Mihai Barbu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Metrorex, potrivit Agerpres.
„Lucrările vor începe cât de curând posibil. Mai este de obţinut un singur aviz, un aviz de utilităţi de la Primăria Capitalei, pentru coordonarea utilităţilor, şi apoi pot începe lucrările pentru construcţia metroului pe tronsonul Tokyo, adică Mall Băneasa – 1 Mai (secţiunea de sud – n. r.). Lucrările vor începe de undeva dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, zona comercială Băneasa. Un utilaj a ajuns deja în Bucureşti. El este demontat, urmează să se monteze acolo de unde începe foratul şi apoi va trebui să ajungă şi al doilea utilaj de foraj, care va începe imediat după ce primul sapă o lungime de 200 metri – aşa ne-a spus constructorul, asta vă spun şi eu dumneavoastră – şi vor merge în paralel cele două tunele până la staţia 1 Mai”, a susţinut Barbu, citat de Agerpres.
Metrou de la Gara de Nord la Aeroport
Magistrala M6 este împărțită în două secțiuni, între 1 Mai și Stația Tokyo (Complex Băneasa), respectiv de la stația Tokyo (Complex Băneasa) până la Aeroportul Otopeni.
Prima va avea o lungime de 6,6 km și va avea și șapte stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Contractul a fost semnat, în martie 2022, cu turcii de la Alsim Alarko, termenul de realizare fiind de 4 ani, din care 3 ani reprezintă execuția lucrărilor. Valoarea înțelegerii este de 1,2 miliarde lei fără TVA. În prezent, Alsim Alarko derulează în România lucrările la loturile 1 și 2 ale autostrăzii A0 Centura București Sud, unde înregistrează întârzieri importante. Între timp, Metrorex trebuie să găsească un constructor și pentru execuția lucrărilor finisajelor, sistemelor de automatizare și, nu în ultimul rând, noi rame.
Cea de a doua secțiune, de la stația Tokyo la Aeroportul Henri Coandă, va avea o lungime de 7,6 km și șase stații în componență. Contractul a fost încheiat, în luna mai 2022, cu Asocierea Gülermak (Turcia) – Somet (România) pentru 1,27 miliarde lei, fără TVA. Termenul de execuție este de 4 ani. În prezent se lucrează la proiectare.
Turcii au adus în România primul TBM
Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Tokyo), a fost adus în România luna trecută.
„Cârtița” cântărește nu mai puțin de 726 tone și are un diametru de 6,57 metri.
Comentarii