Licitația pentru reconstruirea podului de la Grădiștea, foarte aproape de finalizare: Porr Construct a trecut evaluarea tehnică
Trenul ar putea circula din nou pe cea mai veche cale ferată din România, București – Giurgiu, inaugurată în 1869. Oferta companiei austriece Porr Construct, singura înscrisă la licitația pentru reconstruirea podului de la Grădiștea, a trecut evaluarea tehnică, urmând acum să parcurgă procedura de evaluare financiară până pe 24 octombrie.
După finalizarea procedurii de evaluare financiară și desemnarea câștigătorului, ceea ce înseamnă că, dacă CFR va respecta actualul calendar, în prima parte a lunii noiembrie va putea fi semnat contractul.
Potrivit anunțului publicat pe SEAP, lucrările ar trebui finalizare la 2 ani și jumătate de la data semnării contractului. Termenul pentru proiectare este de 6 luni, 24 de luni ar trebui să dureze execuția lucrărilor, iar timp de o lună se vor desfășura verificări, teste. Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani.
Proiectul prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana) a următoarele poduri de cale ferată:
– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.
– pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
Podul s-a prăbușit în urmă cu 15 ani
Podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005. Presa a scris la vremea respectivă că prăbușirea podului feroviar a fost cauzată că în albia râului Argeș s-au făcut excavații.
Potrivit Club Feroviar, lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească prin localitatea Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două perechi de trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore.
Comentarii
… [Trackback]
[…] Find More on that Topic: mainnews.ro/licitatia-pentru-reconstruirea-podului-de-la-gradistea-foarte-aproape-de-finalizare-porr-construct-a-trecut-evaluarea-tehnica/ […]
… [Trackback]
[…] Info on that Topic: mainnews.ro/licitatia-pentru-reconstruirea-podului-de-la-gradistea-foarte-aproape-de-finalizare-porr-construct-a-trecut-evaluarea-tehnica/ […]
… [Trackback]
[…] Information on that Topic: mainnews.ro/licitatia-pentru-reconstruirea-podului-de-la-gradistea-foarte-aproape-de-finalizare-porr-construct-a-trecut-evaluarea-tehnica/ […]
… [Trackback]
[…] There you can find 5888 more Information on that Topic: mainnews.ro/licitatia-pentru-reconstruirea-podului-de-la-gradistea-foarte-aproape-de-finalizare-porr-construct-a-trecut-evaluarea-tehnica/ […]