Tuesday, August 9, 2022
Jurnalism corect


Investiții importante prin PNRR în infrastructura feroviară și material rulant: 311 km de cale ferată modernizată, 110 km de cale ferată electrificată, 12 trenuri pe hidrogen și 20 de trenuri electrice

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 2 iunie 2021

Guvernul a publicat, miercuri, Planul Național de Redresare și Reziliență prin care România va putea accesa din fonduri europene suma de 29,2 miliarde euro. Până în anul 2026 ar urma să fie modernizată calea ferată pe o lungime de 311 km, pe 110 km se va realiza electrificare, iar pe 2.535 km vor fi efectuate reînnoiri și reparații pentru ridicarea restricțiilor de viteză. Vor fi achiziționate 12 trenuri alimentate pe hidrogen, 20 de trenuri electrice iar 30 de locomotive și 100 de vagoane vor fi modernizate.

PNRR poate fi consultat aici

Rezultate așteptate:
– 311 km de cale ferată modernizată;
– 311 km de cale ferată cu sistem ERTMS 2;
– 110 km de cale ferată electrificată;
– 2.534 km de cale ferată pe care viteza comercială crește cu 15% prin lucrări de reînnoire și Quick Wins;
– 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare.

Pentru modernizare au fost incluse pentru finanțare tronsoanele Arad-Timișoara-Caransebeș și Cluj-Episcopia Bihor, costul total estimat pentru cele două investiții fiind de 2,595 miliarde euro.

Ar urma să fie asigurată finanțarea pentru lucrările de electrificare a tronsoanelor Constanța-Mangalia (43 km), astfel încât să fie scurtată durata parcursului către zona de sud a litoralului, și Videle-Giurgiu (46 km).

Pe tronsonul București-Pitești, în lungime de 109 km, vor fi efectuate cu bani europeni lucrări de reînnoire a liniei ferate și de eliminare a restricției de viteză pe 88 km, pentru creșterea vitezei la 120 km/h pe întreaga lungime și scăderea timpului parcurs între București – Pitești la o oră jumătate, valoarea estimată a investiției fiind de 223 milioane euro fără TVA. Aici vor opera 12 rame electrice alimentate cu hidrogen, care vor fi achiziționate tot prin PNRR.

Vor fi efectuate lucrări de reînnoire și pe linia Reșița-Voiteni, ce asigură legătura cu coridorul TEN-T Centrală.

Cele mai importante intervențiile de tip Quick Wins se vor  desfășura pe rețeaua TEN-T Core pe care sunt prevăzute ulterior lucrări de modernizare, cum ar fi: CF București – Craiova, CF Coșlariu-Cluj-Napoca, Apahida – Ilva Mică. Lucrările de tip Quick Wins vor asigura circulația trenurilor
de călători și marfă în condiții de siguranță, la viteze comerciale și timpi de parcurs rezonabile.
Aceste intervenții au rolul prevenirii unor blocaje în circulația trenurilor în lungul coridorului
TEN-T Core pe anumite sectoare (până la implementarea lucrărilor de modernizare a căii ferate),
din cauza stării actuale de degradare a infrastructurii.

Investiții în material rulant:

● 12 trenuri de tip H-EMU (hidrogen) achiziționate și stații de alimentare cu hidrogen aferente acestora;
● 20 trenuri de tip EMU achiziționate;
● 30 de locomotive electrice modernizate;
● 100 de vagoane modernizate

CITEȘTE ȘI: DOCUMENT Guvernul a inclus 434 km de autostradă spre finanțare prin PNRR

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW