DOCUMENT Guvernul a inclus 434 km de autostradă spre finanțare prin PNRR
Guvernul României a propus Comisiei Europene finanțarea a 434 km de autostradă prin Planul Național de Redresare și Reziliență, conform documentului dat publicității miercuri. Pe aceste tronsoane vor fi construite 52 de stații de încărcare pentru autoturismele electrice, iar în lungul autostrăzilor nou construite, pe 65 hectare, vor fi realizate și perdele forestiere.
Prin acest mecanism ar urma să fie finanțată construirea a 324 km din Autostrada Moldova (A7), de la Ploiești până la Pașcani. Sectoarele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret nu au fost incluse deoarece studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat abia în anul 2023.
Din „Autostrada Unirii” (A8), Guvernul a inclus tronsoanele Târgu-Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Pașcani, însă nu a cuprins și Târgu Frumos-Lețcani, un sector solicitat intens de asociația „Împreună pentru A8”.
A fost cuprins și Margina-Holdea, în lungime de circa 9 km, sectorul lipsă din A1 Lugoj-Deva, pentru care România a pierdut finanțarea din fonduri europene nerambursabile. Mai multe detalii aici.
Prin PNRR va fi finanțată construirea a 42 km din Autostrada Transilvania. Este vorba despre tronsonul Nădășelu-Poarta Sălajului, aflat în prezent în execuție.
Lista autostrăzilor cuprinse pentru finanțare
A7 – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani
Ploiești – Buzău: 63 km (6 stații cu 28 puncte de încărcare);
Buzău – Focșani: 83 km (8 stații cu 40 puncte de încărcare);
Focșani – Bacău: 96 km (13 stații cu 66 puncte de încărcare);
Bacău – Pașcani: 82 km (9 stații cu 50 puncte de încărcare);
Total: 324 km (36 stații cu 184 puncte de încărcare)
A8 – Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani
Tg. Mureș – Miercurea Nirajului: 25 km;
Leghin – Pașcani: 34 km;
Total: 59 km (8 stații cu 40 puncte de încărcare)
A1 – Margina – Holdea: 9 km (2 stații cu 10 puncte de reîncărcare)
A3 – Nădășelu – Poarta Sălajului: 42 km (6 stații cu 30 puncte de încărcare).
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii