Tuesday, August 9, 2022
Jurnalism corect


Instanța îi aruncă în aer planurile lui Grindeanu: Compania de drumuri, obligată să continue licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză între Oltenia și Banat

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 13 mai 2022

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a decis joi, 12 mai, obligarea Companiei Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să continue licitația pentru studiul de fezabilitate necesar construirii drumului de mare Craiova-Lugoj. Decizia nu este definitivă, putând fi atacată la Curtea de Apel București. 

CNAIR a anulat pe 22 martie procedura de achiziție, câștigată inițial de firma Egis România, motivul invocat fiind legat de o presupusă suprapunere de traseu viitorului drum de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, care ar urma să treacă prin apropierea orașului Filiași.

Numai că, traseul drumului Craiova – Lugoj nu este stabilit. Acesta ar fi urmat să fie definitivat tocmai prin acest studiului de fezabilitate pentru care CNAIR a lansat licitația. Deci nici vorbă de suprapunere. Proiectantul ar urma să analizeze variantele de traseu, evident, ținând cont și de celălalt proiect. Nu este clar este clar de ce traseul pentru Craiova – Turnu Severin – Lugoj ar fi trebui să treacă obligatoriu prin „megalopolisul” Filiași, așa cum susțin reprezentanții CNAIR.

Grindeanu s-a grăbit să lanseze altă licitație

Pe 18 aprilie, așa cum anterior anunțase și ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, CNAIR a lansat o altă licitație, tot pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, de această dată între Filiași și Lugoj. Procedura a fost împărțită în patru loturi, spre deosebire de precedenta, în care întregul traseu urma să fie atribuit unui singur proiectant.

Drulă îl critică dur pe Grindeanu

O reacție extrem de acidă la adresa titularului de la transporturi a avut fostul ministru Cătălin Drulă, cel care a avertizat asupra ilegalității deciziei luate de compania de drumuri în ziua în care aceasta a fost anunțată public.

„Este incredibil cum poate acest om să încurce proiectele mari de infrastructură. (…) Dar mai rău este că prin această manevră ilegală, până acum nu s-au obținut decât 3 luni de amânare. Răul făcut s-ar putea opri aici dacă Grindeanu nu decide să prelungească blocajul prin atacarea deciziei CNSC”, a scris Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

S-au căutat motive pentru anulare?

La finalul anului 2021, când majoritatea drumarilor își încheiaseră socotelile pe șantiere, în birourile Palatului CFR se ducea o luptă crâncenă pentru unul dintre cele mai mari contracte de proiectare din România. Cinci oferte fuseseră depuse la licitația estimată la peste 100 milioane lei fără TVA. În scenă intră și reprezentanții CNAIR. Pe 14 decembrie aceștia au lansat un fake news incredibil, în care pretindeau că Asociația Pro Infrastructură, Cătălin Drulă și Clotilde Armand și ar fi încercat să ajute firma Egis. Nu vom mai intra în amănunte de ce afirmațiile reprezentanților companiei erau false, pentru că am făcut-o deja iar comunicatul a fost în final retras, însă acesta a fost un prim semnal că deznodământul nu este pe placul tuturor.

A urmat apoi chiar Sorin Grindeanu, la începutul lunii ianuarie, când a criticat această licitație. Ministrul a susținut atunci că termenul de predare a documentației este de patru ani, însă în realitate acesta era de 3 ani. În februarie 2022, Grindeanu a vorbit despre necesitatea împărțirii în loturi a acestui proiect, evident ceea ce presupunea anularea procedurii actuale și lansarea uneia noi.

Sursa foto: Inquam Photos / Bogdan Dănescu

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW