Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Înalt oficial din Ministerul Transporturilor: Primii kilometri ai Drumului Expres Craiova – Pitești vor fi deschiși joi

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 16 aprilie 2022

Vești bune pentru locuitorii din zona Balș și nu numai. Lotul 1, în lungime de 18 km, al tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova – Pitești, urmează să fie inaugurat joi, 21 aprilie, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu. 

Potrivit oficialului, după deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel:

– pe relația Craiova-Pitești, accesul se face din DN65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș
– pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN65, spre localitatea Piatra Olt.

În stadiu de execuție foarte avansat se află și lotul 2, care ar degreva traficul în zona Slatina, singurul punct critic rămas de definitivat fiind subtraversarea de la Găneasa. Irinel Scrioștenu s-a ferit să avanseze însă un termen pentru deschiderea și a acestui drum, în lungime de 21,35 km, limitându-se doar la a preciza că se va întâmpla „în scurt timp”.

Drumul Expres – Craiova Pitești

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km, fiind împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi au crescut mobilizarea, după ce autoritățile au rezolvat marile probleme birocratice, avansul lucrărilor ajungând la 43,4%. Cu toate acestea, este greu de crezut că va fi inaugurat în acest an.

Pe tronsoanele 3 Valea Mare – Colonești, unde lucrează UMB, avansul lucrărilor a ajuns la 20%. Termenul de finalizare este în cursul anului 2023.

Rămas ultimul după mai multe răsturnări de situație în instanțele de judecată, tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești se află în stadiu incipient. Firma patronată de Dorinel Umbrărescu promite să se mobilizeze puternic, însă termenul contractual este în cursul anului 2024.

Diferențe între autostradă și drum expres

Autostrada are un profil de minim 26 metri lățime, fiind despărțită în patru benzi, două pe fiecare sens, cu o lățime de 3,75 metri fiecare, și patru benzi de ghidare de 0,5 metri fiecare. Are două benzi de urgență, în lățime 2,5 metri fiecare și două acostamente de 0,5 metri. Spațiul median are 3 metri. Vitezele pentru autostrăzi sunt de 140 km/h pentru regiunea de șes, 120 km/h pentru deal și 100 km/h pentru munte.

Drumul expres este ceva mai îngust decât autostrada, având un profil transversal de 22 metri. Are patru benzi de circulație, două pe sens, în lungime de 3,5 metri fiecare, patru benzi de încadrare, în lungime de 0,5 metri fiecare și două acostamente de 1,5 metri din piatra sparta sau pământ vegetal. Spațiul median, la fel ca la autostradă, are 3 metri. Vitezele de proiectare minime pe drumurile expres sunt de 120 km/h pentru regiunea de șes, 100 km/h pentru deal și 80 km/h pentru munte.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *