Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Guvernul va aloca 200 de milioane de lei pentru o campanie de informare în presă pe tema COVID-19 / Şeful Cancelariei premierului: În acelaşi timp, un mecanism de sprijin pentru industria mass-media

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 1 mai 2020 Etichete: , , ,

Pentru o campanie de informare în presă pe tema noului coronavirus, Guvernul va aloca suma de 200 de milioane de lei. Anunțul a fost făcut de șeful cancelariei premierului, Ionel Dancă, la finalul ședinței de Guvern de joi. Oficialul a precizat că această campanie, pe lângă rolul de a informa publicul, reprezintă şi o formă de sprjin pentru industria mass-media care are serios afectate veniturile din publicitate în această perioadă.

„Guvernul a decis realizarea unei campanii de informare publică. Această campanie de informare publică reprezintă, în acelaşi timp, un mecanism de sprijin pentru industria mass-media şi jurnaliştii din România care în această perioadă au veniturile din publicitate afectate în mod semnificativ şi, în absenţa derulării unei astfel de campanii, practic funcţionarea lor ar fi puternic afectată cu consecinţe extrem de grave în ceea ce priveşte funcţia lor de asigurare a unei informări corecte a cetăţenilor. Din punct de vedere al Guvernului, această măsură este un mecanism de sprijin pentru asigurarea accesului la informare corectă şi echilibrată pentru cetăţeni în această perioadă.(…) În urma acestor consultări, la propunerea acestor structuri asociative, a fost instituit un mecanism cu criterii clare, obiective, transparente de alocare a fondurilor pentru derularea acestei campanii. Vorbim despre un buget alocat de maxim 200 de milioane de lei pentru derularea campaniei pentru o perioadă de patru luni,” a anunţat, Ionel Dancă, joi, după şedinţa de Guvern.

Potrivit lui Ionel Dancă, 53% din sumă este alocată pentru zona de presă tipărită, online, locală, regională, sau pentru staţii TV şi radio locale şi regionale. Iar 47% din acest buget va fi îndreptat pentru desfăşurarea campaniei la nivelul televiziunilor naţionale.

Măsura a fost criticată de unele medii jurnalistice, care au acuzat că prin aceasta Guvernul ar vrea să influențeze „a patra putere în stat”.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW