Guvernul își asumă oficial desființarea Autorității pentru Reformă Feroviară
Desființarea Autorității pentru Reformă Feroviară a fost asumată pentru prima dată oficial de Guvernul României, reiese din Planul Național de Redresare și Reziliență.
În documentul transmis Comisiei Europene, autoritățile române precizează că ARF nu și-a îndeplinit niciun dintre cele cinci obiective pentru care a fost înființată: centralizarea investițiilor, atribuirea contractelor pe baza unor licitații, introducerea unor indicatori de performanță în baza monitorizării contractelor, introducerea unor programe de eficientizare și achiziționarea de material rulant.
„Având în vedere faptul că din analizele realizate la nivelul MTI, până în prezent niciunul dintre pilonii de mai sus nu au fost îndepliniți, se are în vedere reconfigurarea activității și desființarea Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF)”, se arată în Planul Național de Redresare și Reziliență.
Atribuții transmis Ministerului Transporturilor
După desființarea ARF, atribuțiile acestei instituții vor fi preluate de Ministerul Transporturilor prin Direcția Generală Strategie, Direcția Transport Feroviar, Direcția Guvernanță Corporativă și Direcția Organismul Intermediar pentru Transport.
Eșec pe linie pentru ARF
Înființa în anul 2017 cu obiectivul expres de a achiziționa noi trenuri pentru CFR, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat două licitații în acest sens, însă ambele bat pasul pe loc.
Prima, pentru achiziția de 40 de rame regionale cu posibilitatea de a comanda alte 40 de rame, este blocată de 2 ani de contestații în instanță și reevaluări. La această procedură s-au înscris trei mari companii: CRRC (China), Alstom (Franța) și Siemens (Germania). Valoarea estimată a contractului este de 1,7 miliarde lei fără TVA pentru 40 rame cu 15 ani mentenanță și 4,55 miliarde lei fără TVA pentru 80 trenuri cu 30 ani mentenanță.
Ce de-a două urmărește achiziția a 20 de rame inter-regionale cu posibilitatea de extindere a comenzii pentru alte rame. Având experiența primei licitații, ARF a încercat să elimine CRRC, companie venită în asociere cu Astra Vagoane, prin impunerea unui criteriu de livrare a unor rame similare pe teritoriul UE. Cu toate acestea CRRC s-a înscris la licitație, unde mai participă doar Alstom. Valoarea contractului este estimată între 1,3 miliarde lei fără TVA pentru 20 de rame și 3,7 miliarde lei fără TVA pentru 40 de rame.
Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More to that Topic: mainnews.ro/guvernul-isi-asuma-oficial-desfiintarea-autoritatii-pentru-reforma-feroviara/ […]
… [Trackback]
[…] Read More here on that Topic: mainnews.ro/guvernul-isi-asuma-oficial-desfiintarea-autoritatii-pentru-reforma-feroviara/ […]
… [Trackback]
[…] Find More Information here on that Topic: mainnews.ro/guvernul-isi-asuma-oficial-desfiintarea-autoritatii-pentru-reforma-feroviara/ […]