Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Investiții de 600 de milioane de euro, anunțate prin PNRR: 6 noi stații de metrou în București. Cluj-Napoca devine primul oraș din provincie cu transport subteran

By Matthew Garvey , in Stirile zilei , at 3 iunie 2021

Guvernul se angajează să construiască 12,7 km de rețea nouă de metrou și să achiziționeze 32 de garnituri prin Planul Național de Redresare și Reziliență, potrivit documentului dat publicității miercuri. Șase noi stații vor fi construite în București, între Gara de Nord și Filaret, în timp ce Cluj-Napoca ar urma să devină primul oraș din provincie cu transport subteran.

Guvernul a cerut 600 de milioane pentru realizarea acestor investiții: 290 de milioane de euro pentru M4 – Secțiunea 1: Gara de Nord – Filaret din București și 310 de milioane de euro pentru Secțiunea 1 – Sfânta Maria – Europa Unită din Cluj-Napoca.

Extinderea Magistralei M4 din București

Prin PNRR, până în anul 2016, se va construi Secțiunea 1: Gara de Nord – Filaret din cadrul magistralei de metrou M4 din București, ce ar urma să facă legătura între Străulești și Gara Progresul.

Proiectul de investiții pe întreg segmentul sudic al M4 presupune construirea unei magistrale subterane feroviare duble, cu 6 stații noi de metrou (inclusiv echipamentele și construcţiile de la suprafaţă, precum ascensoare, scări, balustrade etc), precum şi reconfigurarea stației Gara de Nord 2”, potrivit documentelor puse la dispoziție de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

Prin PNRR ar urma să fie realizată doar Faza 1, ce presupune lucrări de structuri de rezistență – stații, interstații – tuneluri, galerii sau alte construcții, ce reprezintă lucrările civile, cu excepția lucrărilor de finisaj și automatizare.

Magistrala 4 de metrou va traversa partea centrală a Municipiului București spre zona sudică, având corespondență în zonele centrale cu magistralele de metrou M1 și M3, respectiv cu magistrala M2 în zona Eroii Revoluției, asigurând legături între zonele cu o mare densitate de servicii și comerț și cele cu o densitate ridicată a locuitorilor”, potrivit sursei citate.

Concret, vor fi construite 6 stații de metrou: Știrbei Vodă, B.P. Hașdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu și Filaret.

Astfel din punct de vedere al traficului preconizat, magistrala va include stații ce permit trenuri cu 6 vagoane (120 m) la frecvențe ce vor varia între 3 și 8 min”, se arată în PNRR.

Ulterior, în Faza a 2-a a lucrărilor, cu termen de finalizare 2028, ar urma să fie construite cele 7 stații de la Filaret la Progresu.

Metroul din Cluj-Napoca, finanțat prin PNRR

Cluj-Napoca ar urma să devină primul oraș din provincie cu transport subteran, proiectul fiind în etapa de realizare a Studiului de Fezabilitate.

Amplasamentul proiectului este în Municipiul Cluj-Napoca și Comuna Florești, Județul Cluj. Submăsura din PNRR vizează realizarea lucrărilor civile (structură de rezistență – Stații, Interstații – tuneluri, galerii, alte construcții) cu excepția lucrărilor de finisaj și automatizare, pentru Magistrala de metrou M1: Cluj – Sf. Maria – Europa Unită (9 staţii) din Municipiul Cluj-Napoca”, se arată în documentele aferente PNRR.

Întregul segment al Magistralei M1 ar urma să aibă 19 stații în total: Țara Moților – Teilor – Copiilor – Sănătății – Prieteniei – Natura Verde – Mănăștur – Sfânta Maria – Florilor – Sportului – Piața Unirii – Piața Avram Iancu – Armonia – Piața Mărăști – Transilvania – Viitorului – Muncii – Cosmos – Europa Unită.

Concret, până în 2026, vor fi construite 9 stații din segmentul Sfânta Maria – Europa Unită, urmând ca, până în 2028, să fie construite alte 10 stații, între Florești și Sfânta Maria – 6,74 de km și Mărăști – Muncii – 12,6 km.

Din punct de vedere al capacității de transport metroul din Cluj-Napoca va include: 16 trenuri: Tren 2 rame x 2 vagoane (52 m, 380 pasageri);  Capacitatea de transport la interval de 3 min/90 sec: 7.600/15.200/ oră și sens”, potrivit sursei citate.

Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


  • … [Trackback]

    […] Find More on that Topic: mainnews.ro/investitii-de-600-de-milioane-de-euro-anuntate-prin-pnrr-6-noi-statii-de-metrou-in-bucuresti-cluj-napoca-devine-primul-oras-din-provincie-cu-transport-subteran/ […]

  • … [Trackback]

    […] Read More on that Topic: mainnews.ro/investitii-de-600-de-milioane-de-euro-anuntate-prin-pnrr-6-noi-statii-de-metrou-in-bucuresti-cluj-napoca-devine-primul-oras-din-provincie-cu-transport-subteran/ […]

  • … [Trackback]

    […] Find More Information here to that Topic: mainnews.ro/investitii-de-600-de-milioane-de-euro-anuntate-prin-pnrr-6-noi-statii-de-metrou-in-bucuresti-cluj-napoca-devine-primul-oras-din-provincie-cu-transport-subteran/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *