Grindeanu vrea testarea mecanicilor de tren, după accidentul feroviar din Teleorman
Ministerul Transporturilor a lansat vineri, 24 martie, în dezbatere publică o proiect de ordin al ministrului Sorin Grindeanu privind verificarea cunoștințelor personalului feroviar cu responsabilități în siguranța circulației feroviare.
În perioada iulie 2021 – martie 2023 nu mai puțin de 21 de accidente feroviare s-au petrecut din cauza erorii umane. Doar viteza redusă de circulație a trenurilor a împiedicat ca aceste evenimente să se transforme în adevărate tragedii.
Ultimul accident feroviar s-a petrecut 13 martie în județul Teleorman. Un tren Inter Regio al CFR Călători a lovit ultimul vagon al unui marfar aparţinând DB Cargo, după ce mecanicul a depășit semnalul luminos, aflat în poziția de oprire.
De atunci și până acum ministrul de resort, Sorin Grindeanu, evită să de ochii cu presa. Doar anunțurile legate de diverse „realizări”, postate cu religiozitate de consilieri pe Facebook, ne amintesc de existența sa. Și directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, cel care într-o primă fază a negat că s-ar fi petrecut un accident, este bine mersi în funcție.
Testare pentru feroviari
La aproape două săptămâni de la accidentul din Teleorman, pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat un proiect de ordin de ministru care presupune testarea absolut a tuturor angajaților feroviari cu responsabilități în siguranța circulației feroviare.
De verificarea cunoștințelor ar urma să se ocupe Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, acesta urmând să se desfășoară în perioada 19 aprilie 2023 – 11 august 2023.
Feroviarii care nu promovează testarea pot solicita participarea la o nouă verificare ce poate fi programată după minim 10 zile, dar nu mai mult de 20 zile, perioadă în care nu vor fi utilizați în funcții cu responsabilități în siguranța circulației. Cei care nu au promovat nici a doua verificare vor avea autorizațiile/permisele suspendate până la promovarea unui nou examen de reautorizare/obținere a unui nou permis de mecanic de locomotivă.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii