Friday, May 3, 2024
Jurnalism corect


EXCLUSIV Livrarea primului tren de metrou pentru Magistrala 5, amânată până în luna martie

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 4 decembrie 2023 Etichete: , ,

Primul tren nou de metrou pentru Magistrala 5 de metroul din Drumul Taberei nu va ajunge în România anul acesta, așa cum promiteau reprezentanții Alstom, ci în martie 2024, cel puțin asta indică noul calendar transmis către Metrorex de subsidiara românească a gigantului francez. Informația oferită de președintele Consiliului de Administrație al societății de transport subteran din București, Mihai Barbu, într-o declarație acordată pentru Mainnews.ro.

După ce au îndurat 10 ani până la inaugurarea magistralei de metrou, bucureștenii din Drumul Taberei vor mai avea de așteptat până când să beneficieze de cele 13 trenuri noi, pentru achiziția cărora Metrorex va plăti 103,2 milioane euro.

Încheiat în decembrie 2020, înțelegerea dintre compania aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și subsidiara din România a gigantului francez Alstom prevedea ca primul tren să fie livrat în 2 ani, iar întregul lot în maxim 3 ani și 6 luni.

Aceste termene nu vor fi însă nici pe departe respectate. Deși anunțaseră că primul tren va pleca pe poarta fabricii din Brazilia în data de 28 decembrie 2023, reprezentanții Alstom au comunicat Metrorex că acest vehicul va fi livrat abia în martie 2024.

„Ne-am transmis un grafic de livrare. Noi nu suntem de acord pentru că livrarea ar fi în martie anul viitor. Le-am spus să se mai gândească puțin și să livreze și către România mai repede. La finalul anului vom factura penalitățile. A fost o delegație a Metrorex și constatat niște nereguli. Nu erau nereguli majore. Nu știm dacă le-au remediat sau nu. Au și probleme cu transportul”, a declarat Mihai Barbu pentru Mainnews.ro.

Trenuri puține = aglomerație

În prezent pe Magistrala 5 Drumul Taberei circulă rame Bombardier luate de pe magistrale 1 și 3, astfel încât intervalul de succedare este în cel mai bun caz de 6 minute, ceea ce creează aglomerație la anumite ore.

După sosirea noilor trenuri, sistemul de automatizare și siguranță a traficului, montat tot de Alstom, va putea funcționa la capacitatea de proiectare, astfel încât intervalul se succedare va putea scădea până la 90 secunde.

Prima licitație, anulată de corupție

Prima tentativă a Metrorex de a achiziția trenuri pentru Magistrala 5 datează din anul 2014. Câștigată de Construcciones y auxiliar ferrocarriles (CAF), licitația avea să fie anulată, după ce procurorii Direcției Naționale Anticorupție au descoperit că un angajat al Metrorex i-a divulgat ilegal informații unui reprezentat al producătorului spaniol.

Cei doi au fost condamnați definitiv la 1 an și 6 luni de închisoare cu suspendare de Curtea de Apel București. Mai multe detalii aici.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW