Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


De ce nu va fi gata anul viitor Drumul Expres Brăila – Galați, așa cum a promis Sorin Grindeanu

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 4 octombrie 2022 Etichete: , ,

Prezent luni, 4 octombrie, pe șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a promis punerea în circulația anul viitor a Drumului Expres Brăila – Galați. În pofida acestor declarații optimiste, realitatea din teren arătă că proiectul nu va fi gata mai repede de 1 an și 6 luni pentru că cele mai complexe lucrări, pentru realizarea unui viaduct în lungime de 1,7 kilometri, nici măcar nu au început. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, în aprilie 2021, cu UMB Tehnostrade un contract pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Brăila – Galați, termenul fiind de 2 ani și 10 luni. Începute în prima parte a acestui an, lucrările au ajuns la un avans de doar 30%, motivul fiind legat de faptul că s-au limitat doar pe 7 kilometri, pentru restul traseului nefiind emisă autorizație de construire. De vină pentru această situație nu este constructorul, grupul UMB Tehnostrade, ci instituțiile statului, cele care nu au reușit să elibereze întreg traseul lung de aproximativ 11 kilometri.

Promisiuni fără acoperire

În pofida acestor probleme, Sorin Grindeanu a promis inaugurarea sectorului de drum până la finele anului viitor.

„Nu. (n.r. – Podul de la Brăila) Trebuie să fie dat în circulaţie la sfârşitul acestui an pe anumite variante. Pe celelalte (n.r. – drumuri de legătură), în mod normal, undeva în vara anului 2023, şi anume varianta spre Jijila şi totodată ştiţi că anul viitor trebuie să fie dat în circulaţie Drumul Expres Galaţi – Brăila, iar descărcarea de pe acest pod vine în acel drum expres”, a declarat ministrul transporturilor.

Inaugurare în 2024 – cel mai optimist scenariu

Într-o declarație acordată pentru Mainnews.ro, directorului API, Ionuț Ciurea, a subliniat că autoritățile trebuie să găsească cât mai repede soluții pentru relocarea stâlpilor, care blochează lucrările în zonele respective.

„Constructorul și-a făcut treaba. Urmează să pună șantierul în conservare pentru iarnă. Teoretic ar trebui protejat cu balast stabilizat și asfalt. Unde sunt stâlpii nu s-a putut lucra. Este clar că trebuie să se rezolve cu exproprierile pentru relocarea lor. Sarcina pentru relocarea utilităților este în sarcina statului. Sunt două etape. Una birocratică și una în care trebuie mutate efectiv”, a precizat Ciurea.

Însă în opinia directorului API nu stâlpii reprezintă în acest moment cea mai mare problemă, ci o pădure care trebuie scoasă din circuitul forestier. În acea zonă, unde deocamdată nu a fost emisă autorizație de construire, ar trebui realizat un viaduct extrem de complex, în lungime de circa 1,7 kilometri, care nu va fi realizat mai repede de 18 luni.

„Nu numai stâlpii stau acum în calea drumului. Este și o mică pădure, înainte de râul Siret, care trebuie scoasă din fondul forestier. Din momentul în care vom avea autorizație de construire și pe porțiune respectivă calculăm 18 luni. Acolo trebuie construită o structură complexă, care cuprinde și un pod hobanat peste Siret. Toată această structură va avea cam 1,7 kilometri lungime. Nu se poate face mai repede de atât”, a explicat directorul API.

Drum Expres Brăila – Galați

Constructor: SA & PE Construct, Spedition UMB Tehnostrade

Lungime: 11 km

Valoarea contract: 371,4 milioane de lei fără TVA

Durata: 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție

Garanție: 10 ani

Stadiu: 30%.

Sursa foto: Inquam Photos / Bogdan Dănescu

Comentarii