Contractul pentru lotul Biharia-Chiribiș din A3, atribuit aceluiași constructor care a blocat 3 ani lucrările
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a atribuit joi, 8 iunie, unei asocieri conduse de firma Precon Transilvania contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la lotul Biharia – Chiribiș (28,5 km) al Autostrăzii Transilvania. Firma este deținută printr-un interpus de Benjamin Rus, patronul Trameco (Selina), cea care a provocat întârzieri de 3 ani acestui proiect.
Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei, fără TVA, este finanțat prin fonduri europene nerambursabile și va putea fi încheiat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Perioada de proiectare și execuție a contractului este de 24 luni din care, 6 luni – perioada de proiectare și 18 luni – perioada de execuție a lucrărilor.
Blocajul generat de Trameco (Selina)
Compania de drumuri a semnat în iunie 2020 contractul pentru continuarea lucrărilor la lotul Biharia – Chiribiș cu Trameco, parte a grupului Selina, pe 326 milioane lei fără TVA. Suma a ridicat mari suspiciuni încă din acel moment, în condițiile în care reprezenta doar 66,4 % din cea estimată de CNAIR pentru lucrări.
Chiar austriecii de la Strabag, participanți la la licitație, au avertizat că este imposibil să fie construit acest lot pe o sumă atât de mică. Așa cum era de așteptat, cei de la Selina și-au dat repede seamă că vor rămâne în pierdere dacă aleg să efectueze lucrările pe suma din contract, așa că, în proiectul tehnic au prevăzut mai multe lucrări suplimentare prin care valoarea era majorată cu circa 50%, adică în jur de 500 milioane lei fără TVA.
Cum așa ceva este ilegal, chiar și în situația în care lucrările respective ar fi fost justificate, angajații CNAIR au refuzat să aprobe proiectul tehnic. Abia în mai 2022 compania de drumuri a reziliat contractul și început demersurile pentru o nouă licitație.
Comentarii