Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Compania de drumuri a semnat contractul pentru ultimul tronson al Drumului Expres Craiova – Pitești

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 17 august 2021

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat, marți, 17 august, cu consorțiul de firme românești UMB contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 Colonești – Oarja – Pitești (31,8 km) al Drumului Expres Craiova – Pitești.

Firma va avea ca termen 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor, astfel încât tronsonul ar putea fi dat în folosință în anul 2024. Valoarea înțelegerii este de 617 milioane lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

Tronsonul Colonești – Oarja – Pitești este unul de dificultate ridicată, în condițiile în care va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri), 28 de podețe, două noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1).

CITEȘTE ȘI: Vor fi deschiși primii kilometri ai Drumului Expres Craiova – Pitești până la finalul anului? Răspunsul oficialului responsabil din Ministerul Transporturilor

Epopeea semnării contractului

În urma unui memorandum adoptat de Guvern, CNAIR a semnat pe 16 septembrie 2020 contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 din Drumul Expres Craiova -Pitești (DX 12) consorțiul UMB, cu toate că mai erau contestații nesoluționate pe rolul Curții de Apel București. Decizia, una inedită în România, a fost acoperită de legea 101/2016, prin care autoritățile pot încheia contractele după deciziile Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), fără a mai aștepta verdictul definitiv al instanței. Cu toate acestea, magistrații CAB au admis contestațiile formulate de companiile China Railway, Mapa Insaat și Rizzani de Eccher, astfel încât compania de drumuri a anulat atribuirea și a fost nevoită să reevalueze ofertele. 

Pe 24 februarie, CNAIR a desemnat din nou UMB câștigătoarea licitației, însă și de această dată China Railway a revenit în cursă, după ce instanța le-a dat parțial dreptate. Victoria s-a dovedit a fi una à la Pirus. Pe 30 iulie CNAIR a desemnat pentru a treia oară câștigător consorțiul de firme românești iar chinezii n-au mai contestat pentru că își epuizaseră argumentele prin care ar fi putut trece pe prima poziție.

Contracte semnate pentru toate tronsoanele

Drumul Expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 121,115 km și este împărțit în patru tronsoane.

În prezent, pe tronsonul 1 Craiova – Robănești, în lungime de 17,7 km, italienii de la Tirrena Scavi sunt foarte slab mobilizați în teren, cu toate că în acest an autoritățile au rezolvat toate problemele birocratice. Conform estimărilor CNAIR, stadiul lucrărilor a ajuns abia la 30,36%.

Cel mai avansat este tronsonul 2 Robănești – Balș – Valea Mare, unde constructorul român UMB a depășit stadiul de 86%, existând șanse reale ca circulația pe cei aproximativ 40 km să fie deschisă până la finalul anului, așa cum s-au angajat șefii de la drumuri.

Pe tronsonul 3 Valea Mare – Colonești, aceeași firmă românească a început în forță lucrările, mai devreme decât era programat, însă nu există raportări privind progresul.

Sursa foto: Facebook / Horațiu Cosma

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW