Monday, May 20, 2024
Jurnalism corect


Compania de drumuri a anulat licitația pentru drumul de mare viteză care ar fi legat Oltenia de Banat / Acuzațiile lui Cătălin Drulă / Cum explică CNAIR

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 22 martie 2022

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anulat marți, 22 martie, licitația pentru studiul de fezabilitate necesar construirii drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj.

Contractul fusese atribuit inițial firmei Egis, care a oferit un preț de 92 milioane lei fără TVA, însă o altă asociere participantă la licitație reușise în instanță, luna trecută, anularea raportului de atribuire și reanalizarea firmei din Franța.

CNAIR caută motive, în loc de soluții

Potrivit companiei de drumuri, decizia de anulare a licitației a fost luată pentru că traseul drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj s-ar fi suprapus cu cel al viitorului drum de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, stabilit pe 21 ianuarie 2022, în urma studiului de fezabilitate aflat în derulare, care ar urma să treacă prin apropierea orașului Filiași.

Numai că traseul drumului Craiova – Lugoj nu este stabilit. Acesta ar fi urmat să fie definitivat tocmai prin acest studiului de fezabilitate scos la licitație și în final anulat. Deci nici vorbă de suprapunere. Proiectantul ar fi analizat variantele de traseu, evident ținând cont și de celălalt proiect.

Nu este clar este clar de ce traseul pentru Craiova – Turnu Severin – Lugoj ar fi trebui să treacă obligatoriu prin „megalopolisul” Filiași, așa cum susțin reprezentanții CNAIR. 

Sursa: HotNews.ro

S-au căutat motive pentru anulare?

La finalul anului 2021, când majoritatea drumarilor își încheiaseră socotelile pe șantiere, în birourile Palatului CFR se ducea o luptă crâncenă pentru unul dintre cele mai mari contracte de proiectare din România. Cinci oferte fuseseră depuse la licitația estimată la peste 100 milioane lei fără TVA. În scenă intră și reprezentanții CNAIR. Pe 14 decembrie aceștia au lansat un fake news incredibil, în care pretindeau că fostul ministru Cătălin Drulă, Clotilde Armand și Asociația Pro Infrastructură ar fi încercat să ajute firma Egis. Nu vom mai intra în amănunte de ce afirmațiile reprezentanților companiei erau false, pentru că am făcut-o deja iar comunicatul a fost în final retras, însă acesta a fost un prim semnal că deznodământul nu este pe placul tuturor.

A urmat apoi chiar Sorin Grindeanu, la începutul lunii ianuarie, când a criticat această licitație. Ministrul a susținut atunci că termenul de predare a documentației este de patru ani, însă în realitate acesta era de 3 ani. În februarie 2022, Grindeanu a vorbit despre necesitatea împărțirii în loturi a acestui proiect, evident ceea ce presupunea anularea procedurii.

Cătălin Drulă: Oare e vorba că cineva n-a plătit șpagă?

Fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă, în prezent președinte interimar al USR, l-a criticat pe actualul titular, Sorin Grindeanu, pentru această decizie a companiei de drumuri, insinuând interese meschine.

„Este o veste foarte proastă pentru autostrăzi. Licitația lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câștigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul. Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect și cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Așadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiași) se anulează un proiect de 250 km – autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj. Această anulare a unei licitații în faza finală miroase foarte urât.
Cred că autoritățile statului ar trebui să se autosesizeze aici. Oare e vorba că cineva n-a plătit șpagă? Numai așa pot merge înainte proiectele în epoca PSD-PNL, cu parandărăt inclus?”, a afirmat Cătălin Drulă.

Sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW