CNAIR încheie joi cu Umbrărescu contractele pentru loturile 2 și 3 din Autostrada Buzău – Focșani
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va încheia joi, 12 ianuarie, cu grupul de firme UMB, patronat de Dorinel Umbrărescu, contractele pentru execuția lucrărilor la tronsonul 2 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat și tronsonul 3 Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni ale Autostrăzii A7 Buzău – Focșani, a anunțat Ministerul Transporturilor.
Inițial, pe 19 septembrie, constructorul UMB a fost desemnat câștigătorul licitației pentru execuția lucrărilor la cele două tronsoane, însă decizia a fost contestată de către firma Tekfen, iar instanța a obligat CNAIR să reevalueze ofertele.
Tronsonul 2, în lungime de 30,8 km, include construcția a 12 poduri printre care se numără podul peste râul Râmnic și peste DN22. Prețul oferit de UMB este de 1,31 miliarde lei fără TVA.
Tronsonul 3, cu o lungime de 36,1 km, presupune construcția a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna. Prețul oferit de UMB este de 1,46 miliarde lei fără TVA.
UMB Tehnostrade va efectua lucrările și celelalte două tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani, 1 Buzău – Vadu Pașii, în lungime de 4,6 km, respectiv 4 Mândrești Munteni – Focșani, în lungime de 10,9 km. Contractele au fost încheiate la începutul lunii septembrie, termenele fiind de 1 an și 8 luni.
Autostrada Moldova
În acest moment toate cele 13 loturi finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Moldova, cu o lungime totală de 320 km, au constructori desemnați, pentru șapte dintre acestea fiind semnate contractele, iar pe patru au început lucrările. Grupul UMB și-a adjudecat toate cele 10 loturi între Buzău și Pașcani.
Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.
Sursa foto: Inquam Photos / Virgil Simionescu
Comentarii