CFR Călători introduce „Trenurile soarelui”
Din 16/17 iunie 2023, toate trenurile duc la Marea Neagră. CFR Călători dă startul programului de transport estival „Trenurile Soarelui”. Turiștii vor avea la dispoziție 32 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată țara cu staţiunile de la Marea Neagră și cu Delta Dunării până la data de 10/11 septembrie 2023.
Toate regiunile ţării vor fi conectate în perioada verii cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timișoara Nord, Reșița Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni din București Nord prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur.
Astfel, timp de trei luni:
- 32 de trenuri directe (16 dus/16 întors, inclusiv ramurile aferente), din care 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinație/plecare Mangalia.
- 38 de trenuri (19 dus/19 întors) vor asigura legătura capitalei cu litoralul și retur: 15 perechi din București Nord (din care 9 perechi trec și prin București Băneasa), 3 perechi numai din București Băneasa și 1 pereche din București Obor.
- Pentru călătoria spre Delta Dunării, din 17 iunie 2023, trenurile IR 1981/ R 8653 și R 8656/ IR 1982 vor asigura zilnic legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur pe întreaga durată a sezonului. De asemenea, în Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraș și retur cu trenuri dinspre capitală sau Constanța.
CFR Călători: Toate trenurile InterRegio estivale au vagoane climatizate
Durata călătoriei pe ruta București – Constanța este în medie de circa 2 ore și 20 minute – timp greu de atins de alte mijloace terestre de transport, din centrul Bucureștiului până în centrul Constanței.
„Toate trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptop-ului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, majoritatea vagoanelor sunt modernizate (reconstruite integral) în ultimii 13 ani. De asemenea, trenurile cu parcurs lung au în compunere vagoane cușetă, unele având și vagoane de dormit climatizate, iar trenurile IR 1941 și IR 1942 Satu Mare/ Baia Mare/Cluj Napoca/ Târgu Mureș – Mangalia şi retur au în compunere și vagoane prevăzute cu spațiu amenajat pentru activitatea de bar”, susțin reprezentanții CFR Călători.
Tariful pentru o călătorie cu loc rezervat pe ruta București Nord – Constanța la clasa a 2-a, la tren IC este 82 lei, la tren IR este 72 lei și la tren Regio este 37 lei.
De asemenea, călătorii pot beneficia de reduceri precum: 10% reducere din tariful de transport la cumpărarea unui bilet cu oferta dus-întors; o reducere de până la 10% din tariful de transport la cumpărarea cu anticipație, 25% la cumpărarea în baza cardului TrenPlus. Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenții de 50% reducere la călătoria în vagoanele clasa a 2-a.
Deficit major de material rulant
CFR Călători înregistrează probleme majore, în ultimii ani, cu materialul rulant. În acest moment, compania dispune de circa 1.200 de locomotive și în jur de 2.000 de vagoane, însă doar vreo 40% dintre acestea se află în circulație.
Ultima achiziție majoră a fost făcută în perioada 2003-2007, atunci când 120 de automotoare Siemens Desiro au intrat în dotarea CFR Călători. Statul român, prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, a încheiat în 2022 un contract pentru achiziția a 37 de rame Alstom. Noile garnituri ar urma să fie livrate începând din semestrul al doilea al acestui an.
Sursa foto: Inquam Photos / Ana-Maria Dumtiru
Comentarii