Cereri de finanțare prin PNRR pentru tramvaie, troleibuze, autobuze și microbuze electrice, aprobate de Consiliul General
Reuniți în ședință luni, 10 octombrie, consilierii generali au aprobat, la propunerea primarului Nicușor Dan, cererile de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență pentru achiziția a 46 de tramvaie, 8 troleibuze, 135 de autobuze electrice și 60 de microbuze electrice.
Cu un parc de mijloace de transport în comun insuficient și învechit în mare parte, municipiul București are nevoie de investiții urgente în acest sector. În condițiile în care bugetul local abia reușește să acopere subvențiile pentru termoficare și transport, singura soluție pentru finanțarea acestor investiții o reprezintă fondurile externe.
Mijloace de transport noi pe bani din PNRR
La solicitarea primarului Nicușor Dan, consilierii generali au aprobat depunerea cererii de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență de tramvaie, troleibuze autobuze electrice și microbuze electrice.
Primul dintre proiecte vizează achiziția a 46 de tramvaie din gama de 27 metri unidirecționale și bidirecționale. Valoarea estimată a investiției este de 701 milioane lei fără TVA (142,5 milioane euro), din care valoarea maximă eligibilă este de 92 milioane euro. Mai multe detalii aici.
Un alt proiect al municipalității, aprobat de consilierii generali, prevede achiziția a 8 troleibuze din gama de 12 metri, fiecare având o autonomie de 20 kilometri. Valoarea totală a contractului este estimată la 23,2 milioane lei fără TVA.
De asemenea, consilierii au aprobat cumpărarea a a 60 de microbuze electrice din gama de 8 metri pentru București și Ilfov, 21 de stați de încărcare rapidă și 60 de stații de încărcare lentă. Valoarea totală a proiectului este de 88 milioane lei fără TVA, din care 73,8 milioane lei fără TVA reprezintă cheltuielile eligibile. Mai multe detalii aici.
Alte două cereri de finanțare, aprobate luni, prevăd achiziția a 135 de autobuze electrice din gama de 10 metri. 70 dintre acestea ar urma să fie alocate pentru trasee de noapte, în vreme ce restul de 65 pentru trasee de zi. Valoarea totală estimată a celor două proiecte este de 382 milioane lei fără TVA.
Comentarii