Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Ce drumuri de mare viteză vor fi inaugurate în anul 2022

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 1 ianuarie 2022

Mi-aș fi dorit să fiu nevoit să aloc mult mai mult timp pentru un astfel de articol, din nefericire însă sunt nevoit să nu o fac, pentru că inaugurări de drumuri de mare viteză – autostrăzi și drumuri expres – nu vor fi prea multe în anul 2022.

Un calcul simplu ne arată că în acest an se vor inaugura, aproape cu siguranță, 13,75 km de autostradă și 40 km de drum expres. Teoretic, există șanse pentru alți 10 km din lotul 2 al autostrăzii A0 Centura București Sud, între DN5 și DN6, însă personal sunt sceptic că acest lucru se va întâmpla.

Sibiu – Boița

O mare bilă albă pentru firma Porr Construct, cea care, aproape sigur, va reuși să deschidă traficului rutier secțiunea 1 Sibiu – Boița a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești în a doua jumătate a anului 2022, înainte de termenul contractual. Firma austriacă a făcut pe parcursul anului 2021 progrese importante la viaductul construit în consolă peste Valea Tălmăcel, punctul critic al întregii lucrări.

Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești

O altă lucrare care a fost dusă foarte bine de constructor este tronsonul 2 al Drumului Expres – Craiova Pitești, ce cuprinde variantele de ocolire Balș și Slatina. Din păcate, UMB, cel mai puternic constructor de drumuri din România, nu a reușit să deschidă tronsonul în acest an, așa cum trăgeau nădejde șefii de la drumuri. Stadiul actual al proiectului este de peste 90%, iar dacă noua conducere a Ministerului Transporturilor nu va tărăgăna inaugurare pentru a-și asuma merite, traficul va putea fi deschis în primăvară, în termenul contractual. Pe cea mai mare parte a acestui tronson există așternut stratul de uzură, este montat parapete iar pe secțiuni întinse există marcaje rutiere. Trei puncte critice la care nu s-a mai putut lucra din cauza vremii nefavorabile au împiedicat deschiderea în 2021. Este vorba de subtraversarea căii ferate de la Găneasa, podul peste Olt, care este aproape finalizat și podul peste Olteț, betonat în cea mai mare.

Sursa foto: Inquam Photos / Virgil Simionescu

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *