Tuesday, June 28, 2022
Jurnalism corect


Cătălin Drulă acuză întârzieri la proiectarea autostrăzii Ploiești – Brașov

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 9 decembrie 2021

Deputatul USR Cătălin Drulă, fostul ministru al transporturilor, a atras atenția joi, 9 decembrie, asupra întârzierilor survenite în etapa de proiectare a autostrăzii A3 Ploiești – Brașov. 

Drulă susține că proiectantul, firma românească Consitrans, nu a predat până la această oră absolut niciun document, deși, conform contractului, ar fi trebuit ca încă din luna septembrie să realizeze analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1).

Conform fostului ministru al transporturilor, Consitrans ar fi trebuit ca până la finalul acestui an să stabilească cu exactitate traseul autostrăzii pe baza analizelor multi-criteriale faza 1 și faza 2, dar și să realizeze investigațiile de teren preliminare.

Drulă lansează acuzații grave

Pe de altă parte, fostul ministru al transporturilor insinuează că întârzierile Consitrans ar putea fi legate de numirea lui Bogdan Pascu, fost director al acestei firme, în funcția de președinte al Consiliului de Administrație al CNAIR.

„Să aibă legătură asta cu numirea de către PNL ca președinte al Consiliului de administrație al CNAIR a omului lui Dan Voiculescu, chiar fostul director general timp de 6 ani al firmei Consitrans?
Dle. Grindeanu, poate între două interviuri și trei plimbări pe șantiere, vă ocupați puțin și de proiectele mari de investiții.
Mai ales că despre autostrada Ploiești-Brașov v-am întrebat la audieri și v-ați luat un angajament”, a afirmat Cătălin Drulă.

Context

Pe 11 martie, CNAIR a emis ordinul de începere pentru actualizarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic necesare construirii autostrăzii A3 Ploiești-Brașov.

Termenul de finalizare este în primul trimestru al anului 2024, însă reprezentanții Consitrans și-au asumat, presați de conducerea Ministerului Transporturilor, predarea în avans a documentației pe zonele critice, centurile de la Comarnic și Bușteni și Ploiești – Comarnic, astfel încât să poată fi lansate licitațiile pentru lucrări.

Valoarea contractului este de 46,55 milioane de lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com