Călin Georgescu și influencerii care l-au susținut pe TikTok în campanie, luați în vizor de ANAF
ANAF face verificări „în baza unor analize de risc”, în urma sesizării primite de la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) în legătură cu „aspectele fiscale privind promovarea” candidatului Călin Georgescu, a transmis Fiscul marți, 10 decembrie, într-un răspuns pentru Profit.ro.
Președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Toni Greblă, a anunțat, la finalul lunii noiembrie, după primul tur al alegerilor prezidențiale, că AEP a transmis sesizări către Parchet și Poliție privind activitățile candidatului Călin Georgescu în campanie și posibile încălcări ale legislației electorale.
De asemenea, AEP a solicitat ajutorul ANAF pentru a verifica posibile plăți ilegale pentru promovarea, prin influenceri, a mesajelor politice ale candidatului, a anunțat, la momentul respectiv, șeful AEP.
„Vă aducem la cunoștință faptul că ANAF a fost sesizată de către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) cu privire la activitatea unor persoane fizice sau juridice în legătură cu aspectele fiscale privind promovarea candidatului menționat. În acest context, vă comunicăm că, prin structurile specializate, ANAF desfășoară activitate de control în baza unor analize de risc, necesare în procesul prevenirii, combaterii și descoperirii faptelor de evaziune și fraudă fiscală. Astfel, solicitarea și informațiile primite de la AEP sunt valorificate în cadrul analizelor de risc și a verificărilor efectuate, iar numărul persoanelor implicate se modifică în funcție de noile informații obținute”, a transmis ANAF pentru sursa citată.
Candidatul la președinție nu a declarat la AEP absolut nicio cheltuială
Potrivit HotNews.ro, de la începutul lunii noiembrie, zeci de influenceri din România au fost implicați într-o campanie extrem de bine coordonată pe TikTok în favoarea unui „candidat ideal la prezidențiale”. Acesta nu a fost numit, dar a fost descris sub un hashtag comun #echilibrușiverticalitate. Expert Forum spune că este vorba despre Călin Georgescu.
Filmările cu #echilibrușiverticalitate au făcut 2,4 milioane de vizualizări pe TikTok, conform organizației Expert Forum. Campania de pe TikTok a fost derulată prin intermediul unei platforme de publicitate, Fame Up, fondată de Ionuț Pătrășcoiu. Din septembrie 2024, până în luna noiembrie inclusiv, hashtag-ul #călingeorgescu a câștigat 120 de milioane de vizualizări pe rețeaua de socializare, potrivit Expert Forum. TikTok pretinde că nu acceptă reclame politice plătite, potrivit propriei politici de conținut afișate pe site.
Cu toate acestea, Călin Georgescu nu a declarat absolut nicio cheltuială la Autoritatea Electorală Permanentă.
Președintele Klaus Iohannis a desecretizat miercuri documentele prezentate de Serviciul Român de Informații (SRI), Serviciul de Informații Externe (SIE), Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) în cadrul ședinței Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) privind campania electorală a lui Călin Georgescu. Conform raportului SRI, Bogdan Peşchir, un afacerist din Brașov, a cheltuit aproximativ 1 milion de euro, dintre care 381.000 de dolari către conturi asociate cu Călin Georgescu. Mai multe detalii, aici.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii