Friday, July 26, 2024
Jurnalism corect


Calea ferată București – Giurgiu: Podul de la Grădiștea nu va fi terminat anul acesta. Noul termen asumat de CFR Infrastructură

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 2 octombrie 2023 Etichete: , , ,

Circulația pe calea ferată București – Giurgiu nu va fi reluată anul acesta. Așa cum se prefigura încă din primăvară, în urma problemelor cu tablierele metalice, lucrările la podul de la Grădiștea nu vor fi terminate la timp. O recunosc chiar reprezentanții CFR Infrastructură, care au stabilit deja un nou termen de finalizare – martie 2024.

Cetățenii vor mai avea de așteptat până când vor putea circula din nou cu trenurile pe calea ferată București – Giurgiu, cea mai veche cale ferată construită în Țările Române.

Lucrările de modernizare, care cuprind și construcția unui nou pod peste râul Argeș, în localitatea Grădiștea, nu sunt încă finalizate și nici nu vor fi până la finalul anului, în ciuda promisiunilor venite din partea responsabililor din cadrul Ministerului Transporturilor.

La începutul acestui an, publicația Club Feroviar a dezvăluit problemele legate de realizarea tablierelor metalice. Concret, antreprenorului general, Porr Construct, a descoperit mai multe neconformități extrem de grave la aceste structuri, astfel că firma subcontractoare a fost somată să le remedieze.

După mai multe luni de întârziere, bucăți de tablier au început să fie aduse în șantier. Cu toate acestea, încă lipsesc elemente care ar trebui montate pe podul principal, cel de la Grădiștea. Potrivit ultimelor date transmise de CFR Infrastructură, avansul general al proiectului, care include inclusiv lucrări de remediere a infrastructurii pe întreaga cale ferată, a ajuns la 78,34%. Cu toate acestea, circulația feroviară între București și Giurgiu nu va fi reluată anul acesta, ci cel mai devreme în martie 2024. Reamintim că termenul inițial din contract era august 2023.

Circulația feroviară pe calea ferată București – Giurgiu este suspendată din anul 2005, atunci când podul de la Grădiștea s-a prăbușit în urma unei viituri. De-a lungul timpului s-a speculat că de vină pentru acest eveniment ar fi fost anumite excavații care s-ar fi făcut la piciorul podului, însă autoritățile nu investigat niciodată serios această pistă.

Lucrările necesare reluării circulației trenurilor pe acest traseu au fost amânate ani la rând, motivul principal fiind legat de faptul că responsabilii din Ministerul Transporturilor au insistat asupra realizării unui nou pod de mari dimensiuni, care să permită pe viitor navigația pe râul Argeș, în detrimentul altor variante mai ieftine și mai ușor de realizat.

În prezent, cele câteva trenuri care ajung într-o zi de la București la Giurgiu și de la Giurgiu la București sunt nevoie să facă un ocol prin Videle, județul Teleorman, însă călătoria ajunge să dureze în jur de 3 ore.

 

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW