BREAKING Mandat de 4 ani pentru Mariana Miclăuș la șefia Metrorex
Mariana Miclăuș (60 ani), actualul director general interimar al Metrorex, a fost numită pentru un mandat de 4 ani la șefia companiei, conform deciziei Consiliului de Administrație. Ioana Diaconu a fost numită în postul de director financiar, tot pentru un mandat de 4 ani.
Continua seria concursurilor scandaloase pentru șefia companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor. Cu toate că ministrul Sorin Grindeanu promitea că acestea se vor desfășura „pe bune”, în funcțiile cheie sunt aleși tot oameni bine susținuți de interesele politice.
După ce Alexandru Simu a fost ales pentru 4 ani în funcția de director al CFR Infrastructură, în ciuda faptului că este urmărit penal de DNA, iar Cristian Pistol, membru PNL, în cea de director al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Mariana Miclăuș a fost numită joi, 28 septembrie, la conducerea Metrorex.
Cine este Mariana Miclăuș
Mariana Miclăuș lucrează în Metrorex încă din anul 1981, atunci când a fost angajată ca montator SCB. În perioada noiembrie 2019 – iulie 2020, a ocupat pentru prima dată funcția de director general al companiei, însă a fost înlocuită de Lucian Bode, ministrul transporturilor de la acea vreme, după ce Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei nu a fost deschisă conform promisiunilor.
În ianuarie 2022, beneficiind tot de susținerea PNL, Miclăuș revenit în funcția de director al Metrorex, cea pe care nu avea să o mai cedeze până în prezent. Perioada a fost marcată de mai multe probleme. Firma Alstom, cea care asigură mentenanța trenurilor, a suspendat furnizarea acestui serviciu, timp de mai multe zile, din cauza unei datorii avute de Metrorex, astfel că transportul public de subteran a fost grav afectat. Situația avea să revină la normal după ce Guvernul a deblocat fondurile necesare. Tot cu Miclăuș la conducere, Metrorex a încheiat contractul pentru magistrala de metrou spre aeroport, un proiect puternic contestat din societatea civilă. În același timp, cu toate că până la această ar fi trebuit să recepționeze primele trenuri din contractul pentru achiziția a 13 trenuri încheiat cu Alstom, în depourile Metrorex nu a ajuns niciun astfel de vehicul. Constructorul francez își justifică întârzierile prin anumite probleme pe care le-ar întâmpina, acestea fiind legate de pandemia de COVID, războiul din Ucraina și lipsa unor materii prime esențiale.
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin
Comentarii