Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Autostrada Unirii: Asociația „Moldova Vrea Autostradă” atrage atenția asupra impasului de pe tronsonul montan

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 9 aprilie 2021

Asociația „Moldova Vrea Autostradă” avertizează că firma desemnată să realizeze studiul de fezabilitate pentru autostrada A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț, Acciona, întâmpină mari probleme de mobilizare în teren. 

MVA susține că, ținând cont de modul în care firma spaniolă a lucrat în ultimele două săptămâni, există riscul real ca acest contract să nu fie dus la îndeplinire, ceea ce ar putea cauza întârzieri uriașe în derularea celui mai mare proiect de infrastructură de transport din Români.

„Asociatia ‘Moldova Vrea Autostrada’ a transmis, în data de 7 aprilie 2021, o scrisoare catre compania spaniola Acciona, in atentia echipei de top management, prin care atrage atentia asupra intarzierii operatiunilor tehnice specifice pe sectorul montan al autostrazii A8 Tg-Mures-Tg Neamt si solicita urgentarea finalizarii studiilor geo-tehnice necesare etapei de proiectare.

Asociatia considera ca progresele facute in teren in ultimele 2 saptamani nu sunt de natura a garanta finalizarea cu succes a contractului, precum si incadrarea in termenul contractual stabilit pentru data de 7 august 2021 si solicita expres companiei spaniole alocarea resurselor necesare acestui contract”, a transmis MVA, printr-un comunicat.

Context

CNAIR a semnat pe 28.05.2019 cu compania Acciona contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate. Asociațiile specializate au atras atenția la vremea respectivă că valoarea înțelegerii – 17,58 milioane de lei – este mult prea mică pentru a asigura derulare în bune condiții a contractului. Ca termen de comparație, compania de drumuri va plăti pentru proiectarea completă a tronsonului vecin, Târgu Neaț-Iași-Ungheni, 58,8 milioane de lei, în condițiile în care acesta este de două ori mai scurt și nu străbate zone muntoase.

Probleme au apărut încă de la început, Acciona neasigurând practic în niciun moment șase foreze pentru realizarea studiilor geotehnice, așa cum se angajase în contract. În condițiile în care rezilierea ar fi implicat noi întârzieri, compania de drumuri a dat o păsuire constructorului spaniol prin prelungirea termenului de predare cu șase luni, astfel că noul termen este 21.07.2021. Cu toate acestea, stadiul efectiv este de doar 52%, iar mișcările din teren, așa cum au subliniat și reprezentanții MVA, nu sunt dătătoare de speranțe.

Ministrul Cătălin Drulă și-ar dori finanțarea construcției capetelor acestei autostrăzi – Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Târgu Neamţ – Moţca – prin PNRR, însă pentru este esențial ca spaniolii să predea documentația pentru aceste loturi.

Autostrada Unirii

Autostrada Unirii va avea o lungime de 311 km, fiind împărțită în două segmente: Târgu Mureș – Târgu Neamț (211 km) și Târgu Neamț – Iași – Ungheni (100 km). De asemenea proiectul cuprinde și construcția unui nou pod peste Prut, la Ungheni.

CITEȘTE ȘI: Asociația „Împreună pentru A8” amenință cu proteste pentru construirea Autostrăzii Unirii

Sursa foto: Facebook / Moldova vrea autostradă

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *