Autostrada Ploiești – Buzău: Undă verde pentru începerea lucrărilor la lotul 1
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a predat luni, 22 august, asocierii dintre Impresa Pizzarotti și Retter amplasamentul pentru începerea lucrărilor la lotul 1 Mizil – Pietroasele, parte din Autostrada A7 Ploiești – Buzău.
Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 20 luni iar garanția va fi de 10 ani.
CNAIR a încheiat pe 16 iunie cu asocierea Impresa Pizzarotti – Retter contractul pentru execuția lucrărilor la lotul 1 Mizil – Pietroasele, în lungime de 21 km, al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Valoarea înțelegerii este de 1,46 miliarde lei fără TVA. Finanțarea autostrăzii A7 până la Pașcani este asigurată din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, și bugetul de stat.
Constructor cu proastă reputație în România
Dacă este vorbim despre mari lucrări de infrastructură întârziat, inevitabil vom merge cu mintea la lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Pentru această porțiune de șosea de mare viteză CNAIR a încheiat în noiembrie 2014 un contract de proiectare și execuție cu Impresa Pizzarotti. Conform înțelegerii, autostrada ar fi trebuit predată „la cheie” de constructor în termen de 22 de luni.
Mobilizarea în teren a fost extrem de slabă, cu excepția zilelor în care șantierul era vizitat de șefii de la drumuri, însoțiți de alaiul de jurnaliști. În loc să finalizeze lucrările până în septembrie 2016, așa cum se angajaseră prin contract, italienii s-au folosit de toate tertipurile legale pentru a nu fi penalizați.
În loc să finalizeze lucrările până în septembrie 2016, așa cum se angajaseră prin contract, italienii s-au folosit de toate tertipurile legale pentru a nu fi penalizați. Ba mai mult, aceștia au condiționat continuarea lucrărilor de achitarea datoriilor pe care statul le avea față de ei în urma unui litigiu privind un sector de autostrada din A3.
Așa s-a ajuns că deschiderea circulației, pe 14,8 km din cei 17 km, cu restricții de viteză, a avut loc abia în decembrie 2020, cu doar câteva zile înainte alegerile parlamentare. Pe 29 iunie 2021 Pizzarotti a deschis nodul Sebeș în integralitate, însă nici până acum nu au reușit finalizarea tuturor lucrărilor.
Autostrada Moldovei
Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.
Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.
Stadiul A7 Ploiești – Pașcani
Ploiești – Buzău: Constrictorii pot demara lucrările la loturile 1 și 2. Desemnarea câștigătorului pe lotul 3 a fost atacată în instanță iar CNAIR trebuie să reevalueze ofertele.
Buzău – Focșani: A fost desemnat câștigătorul pe loturile 1 și 4. Pentru loturile 2 și 3 compania de drumuri nu a finalizat evaluarea ofertelor.
Focșani – Bacău: Au fost lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor, termenul de depunere a ofertelor fiind 22 septembrie 2022.
Bacău – Pașcani: Au fost lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor.
Sursa foto: Facebook / Sorin Grindeanu
Comentarii
… [Trackback]
[…] Find More Info here on that Topic: mainnews.ro/autostrada-ploiesti-buzau-unda-verde-pentru-inceperea-lucrarilor-la-lotul-1/ […]
… [Trackback]
[…] Here you can find 30946 additional Information to that Topic: mainnews.ro/autostrada-ploiesti-buzau-unda-verde-pentru-inceperea-lucrarilor-la-lotul-1/ […]