Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Autostrada Moldovei: A fost semnat contractul pentru încă 21 km din sectorul Ploiești – Buzău

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 16 iunie 2022

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat joi, 16 iunie, cu asocierea Impresa Pizzarotti – Retter contractul pentru execuția lucrărilor la lotul 1 Mizil – Pietroasele, în lungime de 21 km, al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău.

La eveniment au participat premierul Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD). Cu această ocazie, șeful Executivului a precizat că Autostrada Moldova, pe care românii o așteptă de mult, începe să prindă contur.

„Prin semnarea contractului pentru execuția Lotului 1 din Autostrada Ploiești-Buzău, astăzi, am parcurs încă o etapă importantă. E un moment care începe să devină uzual. Este al doilea contract care se semnează pentru loturile Autostrăzii A7, primul fiind semnat în urmă cu câteva zile”, a declarat șeful PNL.

Totodată, premierul a menționat că vrea ca până la sfârșitul acestui an să fie semnate toate contractele pentru celelalte loturi.

„Suntem deciși să continuăm în acest ritm astfel încât, până la sfârșitul anului, să fie semnate toate contractele pentru celelalte loturi ale acestui important proiect de infrastructură, care va asigura o legătură rapidă între Moldova și sudul țării.

Este datoria noastră să asigurăm coerență derulării întregului program, să ne încadrăm în termenele asumate și să răspundem așteptărilor populației”, a adăugat acesta, potrivit unui comunicat al Guvernului.

Ciucă a mai precizat că finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), prin care sunt alocate sume importante pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România – 12 miliarde de euro.

La rândul său, ministrul social-democrat a menționat că pentru cei 21 de km ai Lotului 1 Dumbrava- Mizil vor începe direct lucrările de execuție.

De asemenea, Grindeanu a dat detalii despre proiect:

„Proiectul include construcția a 14 poduri și a unui pasaj în lungime de 550 m. Asocierea de constructori români și italieni are la dispoziție 20 de luni, potrivit contractului de 1,468 miliarde de lei, fără TVA, finanțat prin PNRR.

Investițiile prin PNRR reprezintă o prioritate Ministerul Transporturilor! Un exemplu în acest sens este A7, Autostrada Moldova, pentru care au fost semnate contractele pentru construcția a 2 din cele 13 loturi.

Deși, prin PNRR, trimestrul IV 2023 este termenul prevăzut pentru comunicarea rezultatelor procedurilor de achiziție publică, Ministerul Transporturilor și-a propus ca țintă îndeplinirea jaloanelor până la sfârșitul anului 2022”, a adăugat acesta.

Autostrada Moldovei

Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.

Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.

Stadiul A7 Ploiești – Pașcani

Ploiești – Buzău: Este împărțit în trei loturi. Pe lotul 2 a fost semnat contractul, urmând să fie emis ordinul de începere a lucrărilor. Desemnarea câștigătorului pe lotul 3 a fost atacată la CNSC, contestatorii având câștig de cauză. Curtea de Apel București este așteptată să pronunțe sentința definitivă, urmând ca apoi, cel mai probabil, CNAIR să reevalueze ofertele.

Buzău – Focșani: Au fost depuse 28 de oferte la cele patru licitații organizate pentru execuția lucrărilor. Acestea urmează să fie evaluate din punct de vedere tehnic și financiar, iar apoi să fie desemnați câștigătorii.

Focșani – Bacău: Este cel mai întârziat sector dintre cele patru. Firma românească Consitrans nu a reușit încă să finalizeze activitățile de proiectare. Abia apoi va putea fi urmată procedura de aprobare a investiției și lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor.

Bacău – Pașcani: Guvernul a aprobat pe 25 mai indicatorii tehnico-economici. În perioada următoare vor fi lansate licitațiile de execuția lucrărilor pentru cele trei loturi.

Foto: Facebook/ Guvernul României

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *