Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Asociația Pro Infrastructură: Lucrări în ritm de melc la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești – VIDEO

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 10 iunie 2021

După ce au efectuat o filmare aeriană a tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, construit de firma italiană Tirrena Scavi, reprezentanții asociației Pro Infrastructură au  remarcat evoluția slabă a lucrărilor, aflate într-un stadiu de 25%.

„În trecut italienii de la Tirrena Scavi au demonstrat capacitatea de a livra autostrăzi la timp, de exemplu pe A3 (Gilău) și A1 (Timișoara-Lugoj), dar pe acest șantier evoluția este dezamăgitoare. Ieri a fost semnată și ultima autorizație de construire, aproximativ 3,3 km din totalul de 17. Se poate vedea cu ușurință la începutul filmării că suprafața respectivă are diverse culturi agricole nederanjate”, arată reprezentanții API.

Ținând cont de faptul că există autorizații de construire pe toți cei 17,7 km ai tronsonului, reprezentanții asociației solicită firmei italiene să-și mărească mobilizarea semnificativ în cel mai scurt timp posibil. În opinia acestora, un constructor serios ar putea așterne asfalt pe o mare parte din tronson în acest an, ceea ce ar crea premisele deschiderii lotului în anul 2022.

Tronsonul 1 Craiova – Balș

Constructor: Tirrena Scavi

Valoarea contractului: 358,17 milioane lei fără TVA

Lungime: 17,7 km

Sursa de finanțare: Fonduri europene în cofinanțare cu bugetul de stat al României

Data semnării contractului: 3 Decembrie 2018

Data emiterii ordinului de începere pentru proiectare: 27 Decembrie 2018

Data emiterii ordinului de începere pentru execuție: Noiembrie 2019 (pentru ultimii 7,7 km ai tronsonului)

Durata: 12 luni proiectare și 24 de luni execuția lucrărilor

Garanție: 7 ani

Stadiu: 24,97%

Drumul Expres Craiova – Pitești

Drumul Expres Craiova – Pitești are o lungime de 121,115 km și este împărțit în patru tronsoane. Pe tronsonul 2 (Robănești – Balș – Valea Mare), unde efectuează lucrările firma românească UMB, stadiul a ajuns la aproximativ 75%, deschiderea fiind estimată până la finalul acestui an. În primăvara acestui an aceeași firmă a primit ordinul de începere a lucrărilor și pe tronsonul 3 (Slatina – Colonești), ritmul fiind unul promițător.

Tronsonul 4 este singurul rămas fără constructor. CNAIR a desemnat constructor aceeași firmă a familiei Umbrărescu, însă există contestații nesoluționate pe rolul instanțelor.

Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *