Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Asociația Pro Infrastructură îl acuză pe ministrul Transporturilor că nu și-a îndeplinit promisiunile

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 12 aprilie 2020 Etichete: , , , ,

Societatea civilă din domeniul transporturilor continuă să fie nemulțumită de stagnarea marilor proiecte de infrastructură și după schimbarea survenită la nivel guvernamental. Asociația Pro Infrastructură (API) îl acuză pe ministrul Transporturilor, Lucian Bode, că nu s-a ținut de cuvânt cu privire la deblocarea proiectului Autostrăzii Transilvania.

Potrivit API, cu toate că la începutul anului ministrul Transporturilor împreună cu fostul director CNAIR, Sorin Scarlat, se lăudau cu deblocări de proiecte, lansări și finalizări de licitații pe Autostrada Transilvania, în realitate progresul este inexistent.

Între Târgu Mureș și granița cu Ungaria. Pe ciotul de 4,5 km de lângă Târgu Mureș încă nu s-a semnat contractul, deși este în licitație din octombrie 2016. În același timp, despre Iernut-Chețani-Câmpia Turzii (33,6 km) sunt probleme pe lotul la care lucrează constructorul român Straco, aflat în insolvență.

Sectorul Nădășelu-Mihăiești-Zimbor (30 km) este în licitație din 21.03.2019, însă procedura este în continuare suspendată deoarece CNAIR nu le-a răspuns la întrebările constructorilor. Ministrul Lucian Bode promitea publicarea acestor clarificări în martie.

Pe Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km), după 7 luni în care licitația (lansată în 20.03.2019) a fost suspendată, CNAIR a răspuns la clarificări și au fost depuse 3 oferte.

Pe cea mai dificilă secțiune, Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, 41 km care includ tunelul Meseș lung de 2,4 km, licitația nici măcar nu a fost lansată

Mai departe,pe lotul Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km), tot după 7 luni de suspendare a licitației (pornită în 20.03.2019), CNAIR răspunde la clarificări și se depun 5 oferte, termenul de evaluare fiind iulie 2020, cu șanse minime de a fi respectat, estimează API.

La sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Licitația (din 23.08.2017) a fost anulată în ianuarie 2020 după a treia tentativă. Între Chiribiș și Biharia (28,55 km) licitația pornită tot în 23.08.2017 este departe de un deznodământ.

Și ajungem și la graniță, pe mini-lotul de 5,35 km la nord de Oradea unde lucrările sunt avansate și estimăm că vor fi date în trafic spre sfârșitul acestei veri, probabil sincronizat cu tronsonul vecinilor maghiari.

Asociația Pro Infrastructură solicită oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerului Transporturilor să deblocheze toate aceste proiectele.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW