Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Asociația Metrou Ușor: Înierbarea distruge liniile de tramvai / Metoda a fost aplicată în mai multe sectoare din București

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 17 aprilie 2020 Etichete: , ,

Asociația Metrou Ușor (AMU) a avertizat că înierbarea liniilor de tramvai actuale duce la distrugerea lor, iar metoda ar duce inclusiv la deraierea tramvaielor. Primul care a pus gazon pe liniile de tramvai a fost Daniel Florea, primarul Sectorului 5. Acesta a fost urmat și de Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

ONG-ul precizează că liniile actuale de tramvai din București nu au fost proiectate pentru a suporta gazon

„În ultimii ani, primăriile de sector au pus gazon pe șinele de tramvai, inițiativa fiind lăudabilă la prima vedere – mai mult spațiu verde, mai estetic, reduce poluarea fonică, însă are o hibă fundamentală. Liniile respective nu au fost gândite de la început pentru „green track” și nu permit o astfel de soluție „eco” din cauza tipului căii de rulare, respectiv linie tip „cale ferată” pe terasament din piatră spartă. Pentru ca infrastructura să poată fi operată în condiții optime de siguranță și confort, balastul de sub șine trebuie să rămână curat, necontaminat cu resturi vegetale, pământ sau nisip. Întreținerea balastului prin procesul tehnologic de burare trebuie făcută periodic pentru a preveni degradarea șinei de tramvai.”

De asemenea, asociația atrage atenția că pământul pătruns în fundațiile liniilor de tramvai duce la degradarea accelerată a acestora.

„La inițiativele mai multor primării de sector, s-a realizat „înierbarea” infrastructurii existente, degradată, fără a se pune problema reparării acesteia în prealabil. Grav este că odată cu acoperirea cu pământ vegetal și gazon, balastul se colmatează, iar întreținerea devine imposibilă fără excavarea completă a lucrărilor efectuate de primăriile de sector, investițiile fiind compromise. Altfel spus, pământul pătruns în fundația liniilor de tramvai duce la o degradare accelerată, necesitând refacerea completă și prematură a infrastructurii. Mai mult, pe anumite bulevarde gazonul a fost pus greșit, prea aproape de șină, astfel că au apărut incidente în care tramvaiele fie au agățat cu roțile rulourile de gazon și s-au împotmolit, fie resturile vegetale au ajuns direct pe șină, îngreunând demarajul și frânarea tramvaielor, punând în pericol toți participanții la trafic.”

Totodată, AMU transmite că susține inițiativele de construirea unei infrastructuri pentru tramvaie de tip „green track”, însă pentru așa ceva este nevoie de un proiect prealabil pentru așa ceva.

„Asociația Metrou Ușor susține creșterea suprafețelor verzi, însă o linie de tip „green track” trebuie proiectată de la bun început în acest fel, așa cum s-a întâmplat la lucrările de pe Bd. Timișoara, Șos. Pantelimon și Bd. Liviu Rebreanu. În caz contrar, investițiile costisitoare sunt în zadar, iar infrastructura și așa slab întreținută va fi compromisă. Solicităm primăriilor de sector să nu degradeze infrastructura de transport, precum și STB S.A. să nu aprobe astfel de intervenții superficiale, lipsite de orice noțiune tehnică, ci să găsească metode reale de a mări suprafața de spații verzi și de a face Bucureștiul un oraș mai atractiv pentru cetățeni”,  a transmis ONG-ul.

Contactați de Main News pentru a ne oferi un punct de vedere cu privire la această chestiune, primarul general, Gabriel Firea, și primarul sectorului 5, Daniel Florea, nu au răspuns la telefon.

Sursa foto: forum.metrouusor.com

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *