Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni: Traficul global de pasageri încă nu şi-a revenit la nivelul de dinainte de pandemie

By Stratulat Anca , in Stirile zilei , at 28 februarie 2024 Etichete: , , ,

Kamil Al-Awadhi, vicepreședinte regional pentru Africa și Orientul Mijlociu al Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA), a comunicat pentru news.ro că traficul aerian global de pasageri nu a atins încă nivelurile observate înainte de pandemie, remarcând în special întârzierile din Asia. Referindu-se la prețurile biletelor de avion, el a exprimat opinia că nu anticipează o creștere a acestora, subliniind stabilitatea prețurilor în ultimul an.

Al-Awadhi a adăugat că IATA se angajează în dialog cu guvernele, companiile aeriene, aeroporturile și furnizorii de servicii la sol, încercând să-i convingă să mențină prețurile la un nivel accesibil.

”În general, am încheiat anul 2023 cu cifrele raportate înainte de pandemie. Însă sunt câteva ţări, în Asia, China de exemplu, care nu au depăşit acest număr. Dar în general, în Europa, SUA şi în Orientul Mijlociu au atins rezultatele din 2019 sau chiar le-au depăşit. Însă la nivel global, nu a fost atins nivelul de dinainte de pandemie, din cauză că Asia s-a redeschis mai târziu din cauza pandemiei de coronavirus, iar China chiar şi mai târziu”, a declarat pentru News.ro Kamil Al-Awadhi, regional vice president Africa&Orientul Mijlociu al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

În prezent, el este prezent la cea de-a 11-a ediție a Summitului Aviației Arabe, care se desfășoară în Ras Al Khaimah, Emiratele Arabe Unite.

Referitor la situația geopolitică, el a menționat că impactul asupra țărilor variază în funcție de poziționarea geografică și de natura activității comerciale desfășurate.

”De exemplu, Egiptul a avut de suferit din mai multe motive: turismul s-a prăbuşit, plus alte câteva evenimente consecutive, care a început cu războiul dintre Rusia şi Ucraina, plus problemele de la Marea Roşie. Acestea au impactat foarte rău Egiptul”, a explicat el.

Conform declarațiilor reprezentantului IATA, în urma pandemiei, companiile aeriene, aeroporturile și firmele de handling au fost nevoite să își optimizeze operațiunile și au demonstrat o mare capacitate de adaptare pentru a rămâne pe linia de plutire.

Referindu-se la prețurile biletelor de avion, care au crescut odată cu reluarea călătoriilor, el a indicat că acestea au rămas constante în cursul ultimului an.

”Ele nu continuă să se scumpească, au fost destul de stabile în ultimul an. Costul cu care facem afaceri a urcat. Când zbori de la A la B plăteşti mai mult indiferent de ţară din care zbori, iar când aterizezi plăteşti şi mai mult pe aeroportul pe care aterizezi, când parchezi plăteşti mai mult, taxele sunt şi ele mai mari, în toate ţările de care eu ştiu. Nimic nu a rămas la acelaşi cost ca în 2019. Iar acele costuri trebuie să meargă undeva şi atunci merge în preţul biletului de avion. Să nu uităm, companiile aviatice înregistrau pierderi când parcau avioanele, cifre, bani de care nici nu îţi imaginezi că o companie aeriană îi pierde zilnic, milioane (de dolari, n.r.). Trebuiau să supravieţuiască şi astfel au luat împrumuturi. Un dolar înseamnă acum un dolar plus taxa de împrumut. Aşadar, totul a devenit mai scump, să nu uităm combustibilul. Ţiţeiul are un preţ, kerosenul are alt preţ, este o diferenţă între ele, care a devenit şi mai mare, dintre baril şi combustibilul din aviaţie. Dacă te uiţi în Africa, este o diferenţă de 50 de dolari între ele. Iată de ce au urcat preţurile”, a spus el.

Când a fost întrebat despre perspectiva creșterii prețurilor la biletele de avion, reprezentantul IATA a exprimat opinia că nu anticipează o majorare ulterioară a acestora.

”Suntem într-un punct în care IATA încearcă să discute cu guvernele, cu companiile aeriene şi cu aeroporturile şi cu furnizorii de servicii la sol să îi determinăm să înţeleagă că a mai adăuga un cost la orice va distruge industria şi vor ajunge să piardă în final, deoarece vor pune industria într-o poziţie dificilă, fie prin scumpirea biletelor de avion, fie vor fi mai puţini pasageri care călătoresc, iar asta înseamnă mai puţine zboruri spre aeroporturi, ceea ce le va afecta în mod negativ”, a precizat Kamil Al-Awadhi, care a menţionat că încearcă să convingă factorii de decizie să ţină preţurile în jos.

În 2023, cererea pentru transportul aerian a înregistrat o creștere de 36,9% față de 2022, atingând 94,1% din nivelul pre-pandemie din 2019, conform datelor Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA). Traficul internațional a crescut cu 41,6%, ajungând la 88,6% din nivelul din 2019, în timp ce traficul intern a văzut o creștere de 30,4%, depășind cu 3,9% nivelul din 2019. Cea mai mare creștere, de 126,1%, a fost observată la operatorii aerieni din Asia-Pacific. Traficul internațional pentru companiile europene a crescut cu 22%, iar pentru cele din Orientul Mijlociu cu 33,3%. IATA prevede că în 2024 numărul pasagerilor transportați va atinge un nou record de 4,7 miliarde, depășind maximul istoric de 4,54 miliarde din 2019. Industria a suferit pierderi de 183 miliarde de dolari între 2020 și 2022, fiind puternic afectată de criza sanitară.

foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW