Wednesday, June 12, 2024
Jurnalism corect


ANPC: Sancțiuni pentru Ikea, Jumbo, Evomag și Fan Curier pentru încălcarea legii. Ce abateri s-au constatat

By Andreea Traicu , in Fara categorie , at 3 septembrie 2019 Etichete: , ,

Controale și sancțiuni ale Autorității pentru Protecția Consumatorului la Evomag, Studio Moderna, Jumbo, IKEA, Cristian Tour dar și la Fan Curier. În urmă sesizărilor venite din partea clienților nemulțumiți, inspectorii de la Protecția Consumatorului au verificat modul în care aceste companii răspund și rezolva reclamațiile.

S-au constatat termene întârziate de livrarea a produselor, respectarea și rezolvarea deficiențelor în termenele de garanție agreate, refuzul dreptului de denunțare a contractului în 14 zile precum și nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii a pachetelor de servicii turistice asumate prin contract.

„De-a lungul timpului, au existat mai multe sesizări ale consumatorilor asupra activității Ikea. Mare parte a acestor sesizări a dus la rezolvări amiabile. Pentru respectarea unor clauze ale neînțelegerilor cu consumatorii, în așa fel încât să diminuăm fluxul de sesizări și să fim convinși că Ikea a înțeles mesajul, sub sancțiunea complementară a opririi activității unui punct de lucru dacă acesta înțelege să repete abaterea.

Depășirea termenului normal de a răspunde unui consumator când solicită informații sau face sesizări și am stabilit un termen de 48 de ore în relația cu consumatorul a operatorului economic. Dacă acesta îl sesizează în scris, înainte de a ajunge la ANPC, ar trebui ca, în termen de 48 de ore, să răspundă consumatorului, să găsească IKEA soluții. În ceea ce privește livrarea produselor să găsească un termen care să fie respectat. Condițiile de înlocuire sau de gestionare a garanțiilor să fie respectate. Toate acestea sunt valabile nu numai pentru Ikea, pentru toți operatorii mari care aduc activității noastre foarte multe sesizări”, a declarat Horia Miron Constantinescu pentru mainnews.ro.

Legea are prevederi clare referitoare la termenele și obligațiile agenților economici în relația cu consumatorii.

– termenul de răspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore;
– termenul de livrare al produselor : maxim 15 zile de la dată achiziționării iar termenul de montaj al aparatelor de aer condiționat de maxim 7 zile de la datată achitării serviciului;
– toate termenele angajate de operatorul economic anunțate pe site cât și spațiul de vânzare al puctelor de lucru vor fi respectate operatorul economic va întreprinde toate demersurile pentru aducerea la îndeplinire a celor menționate anterior;
– respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract;
– respectarea condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii poștale interne și internaționale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor poștale către expeditor ( sumele colectate de la destinatar ).

„Absolut toate trebuie să se încadreze în prevederile legale. Indiferent de brandul de care vorbim, acesta trebuie să respecte exigențele legale. Avertismentele sunt sancțiuni în sine, care nu îmbracă o formă pecuniară, dar poate stabili un termen T0, de la care pornim, în sensul că sancțiunea a fost aplicată. Din acest moment, există menționat în așa zisul cazier contravențional, la următoarea abatere, raportat la ceea ce s-a menționat în primul proces verbal, va există măsură complementară a suspendării serviciului”, a mai adăugat șeful ANPC, Horia Miron Constantinescu.

foto: economica.net

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW